نمایندگان ایران در کنگره جهانی کتابداری فردا عازم فنلاند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت ایفلا، هفتاد و هشتمین کنگره جهانی کتابداری (ایفلا) از امروز ۱۱ آگوست برابر با ۲۱ مرداد و با حضور ده‌ها تن از متخصصان علم کتابداری و نیز مسئولان کتابخانه‌های مهم و ملی کشورهای مختلف جهان در هلسینکی پایتخت فنلاند آغاز به کار کرد.

البته مراسم افتتاحیه این کنفرانس فردا یکشنبه ۲۲ مرداد در محل برپایی نمایشگاه‌های شهر هلسینکی و با حضور مسئولان این شهر و نیز جمعی از دانشمندان در رشته کتابداری برگزار خواهد شد.

از کتابخانه ملی ایران هم ۴ نفر در این کنفرانس بین‌المللی حضور دارند؛ اسحاق صلاحی رئیس این سازمان به اتفاق ۳ تن دیگر از جمله دو عضو هیئت علمی کتابخانه ملی که مقالاتشان در ایفلا پذیرفته شده، فردا یکشنبه راهی هلسینکی خواهند شد.

سعیده اکبری داریان مدیرکل بخش منابع دیجیتال و رضا خانی‌پور مدیرکل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دو عضو هیئت علمی این سازمان هستند که مقالاتشان در کنفرانس جهانی کتابداری پذیرفته شده و برای ارائه آنها به فنلاند خواهند رفت.

کتابخانه ملی ایران عضو ایفلا و دارای حق رای در این مجمع بین‌المللی حوزه کتابداری است.

هفتاد و هشتمین کنفرانس جهانی کتابداری و اطلاع رسانی ایفلا (فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری) در سال ۲۰۱۲ از ۱۱ تا ۱۷ آگوست ۲۰۱۲ (۲۱ تا ۲۷ مرداد ) با محور موضوعی «کتابخانه های کنونی؛ الهام بخش، شگفت آور و توانمند» در هلسینکی پایتخت فنلاند برگزار می‌شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.