نمایندگان: بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج سخت کیری نکنند

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا: چند تن از نمایندگان در تذکرات شفاهی در صحن علنی خواستار کنترل قیمت‌ها در بازار و کنترل قیمت انشعاب آب و برق شدند.

به گزارش تسنیم، سیدسعید زمانیان نماینده مردم شهرکرد در مجلس در تذکر شفاهی به وزیر صنعت،‌ اظهار داشت: نسبت به کنترل قیمت‌ها در بازار و نظارت بر توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی و کنترل سیستم توزیعی آرد و بازار اقدام کنید.

وی ادامه داد: تذکر بعدی من به وزیر نیرو در خصوص جوابدهی صحیح و روشن و کتبی به تخلفات صورت گرفته در حفر تونل گلاب ۲ و بهشت‌آباد با توجه به عدم مطالعه زیست‌محیطی و تذکر به وزیر بهداشت در خصوص رسیدگی به وضعیت درمانی شهرستان‌های شهر کرد در خصوص کمبود پزشک و تجهیزات است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس در تذکر دیگری به رئیس جمهور و وزرای صنعت و کار خواستار حل سریع مشکلات حقوقی بازنشستگان صنعت فولاد و ذوب آهن شد. همچنین در تذکری به وزیر راه نیز خواستار رسیدگی جدی و برقراری پروازهای استان چهارمحال و بختیاری، نیز شد.

زمانیان در تذکری به رئیس جمهور نسبت به ضرورت اصلاح ساختار بانکداری کشور اعم از بانک‌های خصوصی و دولتی در راستای رسیدگی به حل مشکلات مالی صنایع کشاورزی و خدمات تاکید کرد.

رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس در تذکر شفاهی در صحن علنی اظهار داشت: تذکر اول من به رئیس جمهور در خصوص جاده علی آباد کتول – شاهرود و مخالفت خانم ابتکار است. این جاده از زمان جنگ جهانی دوم محل عبور و مرور بوده است.

وی ادامه داد: تذکر دیگری به مدیرعامل روزنامه دولتی ایران دارم که متاسفانه اظهارات سخیف و نادرستی در خصوص میقانی‌های علی‌آباد که مردم شهید پرور و همراه با امام و رهبری می باشند، داشته است. در ده زرین گل همه اقوام زمین دارند و این یک مکان توریستی است و ربطی به جاده علی آباد کتول ندارد. در آن منطقه سرخ داری موجود نیست و این بهانه‌های نامناسب خانم ابتکار است.

نماینده مردم علی آباد کتول افزود: رئیس جمهور دو بار در روز رای اعتماد قول داد که موضوع این جاده را دنبال کند ولی این قول عملی نشده  است بنابراین از آقای روحانی درخواست داریم که جلوی حرکات خانم ابتکار را بگیرد.

نوروزی خطاب به وزیر کار نیز گفت: بارها در خصوص ارتقای درمانگاه تامین اجتماعی دستور گرفتیم، اما این کار عملی نشد. لذا از وزیر کار انتظار داریم که این اقدام را انجام دهد همچنین خطاب به وزیر نیرو می‌گویم که افزایش انشعاب برای کارگران ، بازنشستگان و روستاییان سخت است، لذا اقدام عملی در این زمینه انجام دهید.

حجت السلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس در تذکر شفاهی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تناقص مهمی امروز در بخش تولیدات فرهنگی ملاحظه می‌کنیم. ما یکبار رها کردن این مسئله را ملاحظه کردیم پس چرا راه رفتن را می‌رویم. با چه سببی در بخش تولید فیلم و کتاب و رسانه این تسامع و تساهل را ملاحظه می‌کنیم.

وی در خصوص بکارگیری اشخاص بازنشسته در مشاغل دولتی نیز گفت: واقعیت این است که در میدان از اشخاص بازنشسته در بحث اجرایی و سیاسی استفاده می‌شود. کشوری که اولین یا دومین کشور با جمعیت جوان است چگونه از منطقه جوان بودن کشور با این نحوه رفتار استفاده می‌کند.

نماینده مردم محلات در مجلس در تذکری به وزیر نیرو خواستار جلوگیری از افزایش قیمت انشعاب برق شد.

وی با بیان اینکه در مورد مسکن مهر بلاتکلیفی وجود دارد، گفت: در مورد استخدام معلولان اجرای قانون ۳ درصد به کجا انجامید؟ باید به صورت شفاف آمار در این زمینه ارائه شود.

حجت الاسلام سلیمی گفت: ما از یک طرف در مجلس تولید نسل را پیگیری می‌کنیم و از طرف دیگر بانکها در زمینه وام ازدواج حالت انقباضی رفتار می‌کنند.

در پایان محمد حسین قربانی نماینده مردم استانه اشرفیه در مجلس به عنوان آخرین تذکر دهنده شفاهی اظهار داشت: تذکر من به وزارت بهداشت و حوزه معاونت غذا و دارو است. این معاونت با انتشار یافتن اطلاعیه ای سه نوع برنج مرغوب شمال را آلوده اعلام کرد.

وی ادامه داد: با توجه به مرغوبیت، کیفیت و مقبولیت برنج‌های شمال به خصوص برنج های گیلان تعدادی از سودجویان و مافیای برنج با سوء استفاده از برندهای مرغوب کشور و چسباندن این برندها به برنج‌های بی‌کیفیت خارجی آن را در کشور توزیع کردند، لذا به جهت اهمیت این موضوع این معاونت باید بی‌تدبیری خود را جبران کند و این موضوع را هر چه سریعتر اصلاح کند تا بازار و کشاورزان دچار تشویش نشوند.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.