نمایندگان حقوقدان مجلس طرح انتزاع امور اجرایی از قوه قضاییه را ارائه دهند

۳۰م دیماه ،

bozorgvari.jpg

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در مجلس اظهار کرد: انتزاع امور اجرایی از قوه قضاییه و الحاق به قوه مجریه نیاز به بررسی کارشناسی و حقوقی و تفاهم بین قوای قضاییه و مجریه دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌محمد بزرگواری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، گفت: حقوقدانان قوه قضاییه که در عین حال نماینده مجلس‌ می باشند، می‌توانند طرح انتزاع امور اجرایی از قوه قضاییه و الحاق این امور به قوه مجریه را ارائه دهند؛ مشروط بر اینکه بر اساس بررسی‌های کارشناسانه و تعامل با حقوقدانان قوه قضاییه این طرح تهیه شود.

وی گفت: انتزاع بخش‌های اجرایی از سایر قوا و الحاق به قوه مجریه نیازمند بررسی‌های کارشناسی و حقوقی توسط متخصصان و توافق بین قوه‌ای است.

وی یادآور شد: همانطور که دولت، قوه مجریه است و باید به امور اجرایی کشور بپردازد ولی بسیاری از لوایح، آیین‌نامه‌ها‌ و دستور العمل‌های اجرایی قوانین را تصویب و اجرا می‌کند به همان ترتیب روح اصلی قوه قضاییه دادرسی و حکم کردن است اما این مساله بخشی از امورات این قوه است و نمی‌توان بخش‌های اجرایی این قوه را سلب کرد. همانطور که نمی‌توان بخش‌ها و واحد‌های اجرایی قوه مقننه را که در ظاهر کارکرد اجرایی دارند مثل واحد‌های اجرایی اداری را از این قوه منفک و به قوه مجریه الحاق کرد.

بزرگواری خاطر نشان کرد: واحد‌های اجرایی و اداری مجلس و قوه قضاییه به امور اجرایی کارکنان و مراجعان خود می‌پردازند آیا باید این بخش‌ها را اجرایی به مفهوم قوه مجریه دانست؟

این عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد:‌ درست است که قوه مجریه به مفهوم دستگاه‌های اجرایی است ولی این موضوع لزوما به معنای اجرایی دانستن امور قوای قضایی و مقننه نیست.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.