نمایندگان در تدارک طرحی برای کاهش ساعات کار در ماه رمضان

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

نمایندگان در تدارک طرحی برای کاهش ساعات کار در ماه رمضان

ایران > قانونگذاری – ممتازنیوز:
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال جمع‌آوری امضاء برای طرح استفساریه هستند که در صورت تصویب نهایی آن تصریح خواهد شد که دولت طبق قانون خدمات کشوری اختیار کاهش ساعات کار ادارات در ماه مبارک رمضان را دارد.

تعدادی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در حال جمع آوری امضا برای استفساریه ماده ای از قانون خدمات کشوری در خصوص ساعات کار ادارات هستند.

نصرالله پژمانفر در گفتگو با مهر در این خصوص گفت: دولت با استناد به ماده ای از قانون خدمات کشوری فرافکنی کرده تا ساعات کار ادارات در ماه مبارک رمضان را کاهش ندهد.

بر همین اساس، نمایندگان مجلس در حال تهیه طرح استفساریه ماده ای از قانون خدمات کشوری هستند که بر اساس آن اعلام خواهد شد که دولت اختیار دارد که ساعات کار ادارات را برای ماه مبارک رمضان کاهش دهد.

به گزارش مهر، چندی پیش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرده بود که دولت بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری اختیار دارد که ساعات کار ادارات را در ماه مبارک رمضان کاهش دهد.

پس از آن دولت طی اطلاعیه ای اعلام کرد که اختیار قانونی برای این کار را ندارد.

طبق ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری، ساعت کار کارکنان دولت (۴۴) ساعت در هفته است که طبق تبصره (۳) این ماده باید در شش روز هفته تنظیم شود و دستگاههای اجرایی می‌توانند با توجه به شرایط جغرافیایی، منطقه‌ای و فصلی ساعت کار خود را به ترتیب دیگری تنظیم کنند.

روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اعلام کرده است تصمیم دولت مبنی بر عدم امکان کاهش ساعت کار در ماه رمضان دقیقا” براساس مفاد ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری است و با توجه به اینکه(۴۴) ساعت الزامی مورد نظر این ماده در حال حاضر به جای شش روز در پنج روز هفته انجام می‌شود امکان کاهش آن وجود ندارد.

پیش از این در پی کاهش ساعت ادارات از سوی دولت احمدی نژاد در ماه رمضان سال ۸۸ ، علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس هشتم در نامه ای به رئیس جمهور بااستناد به ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری این اقدام را خلاف قانون خوانده و خواستار بازگشت ساعت کار به روال عادی شده بود.

— .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.