نمایندگان فلسطین و یونان به اسکار۸۵ ارسال شدند

نمایندگان فلسطین و یونان به اسکار۸۵ ارسال شدند

برای بخش آثار غیرانگلیسی زبان؛

نمایندگان فلسطین و یونان به اسکار۸۵ ارسال شدند

فیلم های «وقتی تو را دیدم» و «جهان ناعادلانه» به عنوان نماینده فلسطین و یونان در بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار به رقابت با سایر آثار بین‌المللی می‌پردازند.

تاریخ : جمعه ۱۷ شهریور ساعت ۲۳:۴۲

به گزارش هنرنیوز؛ مسئولان سینمای فلسطین روز گذشته به صورت رسمی اعلام کردند که فیلم سینمایی «وقتی تو را دیدم را به عنوان نماینده این کشور به بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار ارسال می کنند.
آنماری جاسیر کارگردان «وقتی تو را دیدم» است و این فیلم سینمایی که داستان آن در سال ۱۹۶۷ میلادی و در اردون اتفاق می افتد، ماجرای یک کودک ۱۱ ساله را به تصویر می کشد که در جستجوی آزادی از اردوگاه پناهندگان فلسطینی فرار می کند.
«وقتی تو را دیدم» نخستین اثر آنماری جاسیر نیست که به عنوان نماینده فلسطین به بخش آثار غیرانگلیسی زبان اسکار ارسال می شود. فیلم سینمایی پیشین این کارگردان به نام «نمک دریا» نیز پیش از این در سال ۲۰۰۸ میلادی به عنوان نماینده فلسطین به آکادمی اسکار ارسال شده بود.
بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، مسئولان سینمای یونان نیز روز گذشته به صورت رسمی اعلام کردند که فیلم سینمایی «دنیای ناعادلانه» را به عنوان نماینده این کشور اروپایی به بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار ارسال می کنند.
فیلیپو تسیتوس کارگردان «جهان ناعادلانه» است و این فیلم سینمایی داستان یک مامور پلیس را به تصویر می کشد که سعی دارد براساس استانداردهای حقوق بشر از دیدگاه خودش عدالت را در جهان بگسترد.
فیلم سینمایی «جهان ناعادلانه» پیش از این توانسته جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مرد مراسم اهدای جوایز «فیلم ملی» که به عنوان اسکار یونان به حساب می رود را به خود اختصاص دهد.

کد خبر: ۴۵۸۴۲

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.