نمایندگان فلسطین و یونان به اسکار ارسال شدند

سینما پرس-گروه سینما/ «وقتی تو را دیدم» و «جهان ناعادلانه» به عنوان نماینده فلسطین و یونان در بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار به رقابت با سایر آثار بین‌المللی می‌پردازند.

به گزارش سینما پرس، مسئولان سینمای فلسطین روز گذشته به صورت رسمی اعلام کردند که فیلم سینمایی «وقتی تو را دیدم» (When I Saw You) را به عنوان نماینده این کشور به بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار ارسال می کنند.

آنماری جاسیر کارگردان «وقتی تو را دیدم» است و این فیلم سینمایی که داستان آن در سال ۱۹۶۷ میلادی و در اردون اتفاق می افتد، ماجرای یک کودک ۱۱ ساله را به تصویر می کشد که در جستجوی آزادی از اردوگاه پناهندگان فلسطینی فرار می کند.

«وقتی تو را دیدم» نخستین اثر آنماری جاسیر نیست که به عنوان نماینده فلسطین به بخش آثار غیرانگلیسی زبان اسکار ارسال می شود. فیلم سینمایی پیشین این کارگردان به نام «نمک دریا» (Salt of the Sea) نیز پیش از این در سال ۲۰۰۸ میلادی به عنوان نماینده فلسطین به آکادمی اسکار ارسال شده بود.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، مسئولان سینمای یونان نیز روز گذشته به صورت رسمی اعلام کردند که فیلم سینمایی «دنیای ناعادلانه» (Unfair World) را به عنوان نماینده این کشور اروپایی به بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار ارسال می کنند.

فیلیپو تسیتوس کارگردان «جهان ناعادلانه» است و این فیلم سینمایی داستان یک مامور پلیس را به تصویر می کشد که سعی دارد براساس استانداردهای حقوق بشر از دیدگاه خودش عدالت را در جهان بگسترد.

فیلم سینمایی «جهان ناعادلانه» پیش از این توانسته جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مرد مراسم اهدای جوایز «فیلم ملی» که به عنوان اسکار یونان به حساب می رود را به خود اختصاص دهد.

پیش از این فیلم های سینمایی «آتش‌گذر» (Firecrosser) به کارگردانی میخایلو ایلینکو از اوکراین/ «بوته» (Buta) به کارگردانی ایلگار نجف از آذربایجان/ «کاوبوی» (Kauboy) به کارگردانی بودواین کوله از هلند/ «هیپنوتیزم گر» (The Hypnotist) به کارگردانی لاسه هالستورم از سوئد/ «میهن ما» (Our Homeland) به کارگردانی یانگ یونگ هی از ژاپن/ «زمانی که روز می شکند» (When Day Breaks) به کارگردانی گوران پاسکالجویچ از صربستان/ «عشق» (Amour) به کارگردانی ماسکل هنکه از اتریش/ «۸۰ میلیون» به کارگردانی والدمار کرزیستک از لهستان و «باربارا» (Barbara) به کارگردانی کریستین پتزولد از آلمان برای رقابت در بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و پنجمین دوره مراسم آکادمی اسکار ارسال شده اند.

فهرست اسامی نامزدهای نهایی هشتاد و پنجمین دوره مراسم اسکار در تاریخ ۲۴ ژانویه (۵ بهمن) زمستان سال جاری اعلام می شود. هشتاد و پنجمین دوره مراسم سالیانه نیز در تاریخ ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۴ میلادی (۶ اسفند) زمستان سال جاری در سالن «کداک تیه‌تر» که اکنون به «دالبی تیه‌تر» تغییر نام داده است، برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به نویسندگی و کارگردانی اصفر فرهادی در سال گذشته موفق شد با شکست رقیبان برجسته ای مانند «سرسخت» (Bullhead) به کارگردانی مایکل آر. راسکام از بلژیک/ «پاورقی» (Footnote) به کارگردانی جزف سدار از رژیم صهیونیستی/ «در تاریکی» (In Darkness) به کارگردانی آگنیسزکا هولاند از لهستان/ «آقای لاژار» (Monsieur Lazhar) به کارگردانی فیلیپ فالاردو از کانادا جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان هشتاد و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/ع.م/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۶۰۵


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.