نمایندگان مجلس:دولت در حوزه عدالت اجتماعی خوش درخشید

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،رهبر معظم انقلاب بارها بر موضوع محوری عدالت تاکید داشته اند و در دیدار ۲۷ اردیبهشت ۹۰ با مردم رفسنجان نیز تصریح کردند مسوولان کشور باید بگونه ای عمل کنند که مردم عدالت را به عنوان هدف اساسی انقلاب در همه امور کشور و جامعه احساس کنند.

در این راستا اعتقاد عمیق به عدالت و تلاش بی وقفه برای پرکردن فاصله طبقاتی بین ضعیف و قوی یکی از ویژگی های مهمی است که در دولت نهم و دهم تجلی یافته و در اظهارات رییس جمهوری اسلامی ایران نیز به چشم می خورد.

‘سید امیر حسین قاضی زاده’ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی کم شدن فاصله طبقاتی را یکی از ابعاد عدالت اجتماعی می داند و در این رابطه به خبرنگار اجتماعی ایرنا می گوید: عملکرد دولت به گونه ای بوده است که ضریب جینی بهبود یافته و فاصله طبقاتی نیز کم شده است.

وی، افزایش قدرت خرید مردم و هم چنین افزایش پوشش حمایت از دهک های پایین اقتصادی را از دیگر اقدامات مثبت دولت نهم و دهم در راستای تحقق عدالت اجتماعی برمی شمرد و می افزاید:علاوه بر آن شاهد افزایش اقشار تحت پوشش بیمه های اجتماعی و توزیع مناسب ثروت بین مردم هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با ابراز رضایت از مجموع عملکرد دولت در بهبود وضعیت عمومی مردم ، در عین حال تاکید کرد: جریان تولید ثروت مشکل کهنه ای است که به ترمیم های بیشتری نیاز دارد.

قاضی زاده ،فعال کردن تعاونی های فراگیر را در این مسیر راهگشا دانست .

‘حسین طلا’ نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز درباره دسترسی مردم به امکانات و استفاده از ثروت های عمومی، می گوید: دولت نهم و دهم با پشتکار و تلاش بی وقفه خود توانسته است در عرصه عمران و توزیع ثروت خوش بدرخشد.

وی اجرای هدفمند کردن یارانه ها را اقدامی بزرگ در راستای تحقق عدالت اجتماعی دانست و معتقد است اقدام دولت در این حوزه به رغم برخی کمبودها، بسیار مناسب بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات عملکرد دولت را قابل تقدیر معرفی کرد و گفت:حتی منتقدان طرح هدفمندسازی یارانه ها نیز منکر کار بزرگ انجام شده توسط دولت برای سامان دادن ثروت های ملی نیستند.

‘عبدالرضا عزیزی’ رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز می گوید:بر اساس آمارهای موجود کارهای دولت قابل تقدیر است.

وی که به هنگام گفت و گو به همراه مسوولان محلی عازم یکی از روستاهای حوزه انتخابیه برای افتتاح پروژه ای که به همت دولت آماده بهره برداری بود ، اجرای هدفمند سازی یارانه ها را یکی از کارهای بزرگ دولت عنوان کرد و افزود:’خدمات زیادی انجام شده و ما از دولت سپاسگزاریم.’

اجتمام*۱۴۲۹*۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۲۳۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.