نمایندگان مجلس به دیدار مدیر عامل ایرانسل رفتند

این خبر امروز سهشنبه ۱۶آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

همزمان با فرارسیدن ششمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل، جمع کثیری از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از زیرساخت‌های فنی، مرکز مدیریت شبکه و مرکز خدمات مشتریان ایرانسل، جلسه رسمی این کمیسیون را در محل مجتمع مخابراتی حضرت امام خمینی (ره) ایرانسل برگزار کردند.
به گزارش تفسیری روابط عمومی ایرانسل، درابتدای این نشست، رییس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک سالروز راه اندازی ایرانسل، این پروژه ملی را یکی ازمعدود نمونه‌های موفق درحوزه خصوصی‌سازی عنوان نمود.
دکتر رضا رحمانی، با اشاره به اینکه حوزه ارتباطات یکی ازمهمترین و کلیدی ترین بخش‌های کشوراست، خاطرنشان نمود: ایرانسل توانسته دراین بخش به تجربیات خوبی دست یابد و محصولات و خدمات نوین و موفقی را نیز ارائه کند و باید از تجربیات موفق این شرکت درحوزه ارتباطات استفاده نمود.
در این جلسه رمضانعلی سبحانی‌فر –عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی- نیز ضمن تقدیراز عملکرد ایرانسل که توانسته به تعهدات خود فراتر از تعهدات پروانه عمل کند، خاطرنشان نمود: ایرانسل با سرعت و با بهره‌گیری از فناوری نوین، روبه جلو حرکت نموده وحتی فراتر از برنامه ها و اهداف از پیش تعیین شده، عمل نموده است.
در ادامه این جلسه، مهندس علیرضا قلمبر دزفولی –مدیرعامل ایرانسل- با ارائه گزارش تفسیری مبسوطی آخرین وضعیت و عملکرد پروژه ملی ایرانسل را به استحضار اعضای کمیسیون رساند و با اشاره به پوشش شبکه تلفن همراه ایرانسل درسراسر کشور و همه منطقه خلیج فارس گفت: در پروانه صادره برای ایرانسل در سال هفتم قراردادی باید حدود ۹ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور تحت پوشش قرار می‌گرفتند اما تا ۳۰ مهر ماه امسال، ۲۱ هزار و ۵۱۵ کیلومتر از جاده‌ها را تحت پوشش قرار داده ایم.
وی گفت: پوشش جمعیتی ایرانسل اکنون نزدیک به ۸۲ درصد است ودرحال حاضر بیش از۲۲۰۰ شهر و دهستان و بیش از ۲۴ هزار روستای کشور با رشد سالانه ترکیبی ۵۷ درصد در پوشش شهری، تحت پوشش شبکه ایرانسل قرار گرفته‌اند.
مدیرعامل ایرانسل خاطرنشان نمود: درحال حاضر بیش از ۲۱ هزار کیلومتر از جاده‌های اصلی کشور با رشد سالانه ترکیبی ۶۱ درصد تحت پوشش شبکه ایرانسل می باشند و در حوزه پوشش جمعیتی به رشد سالانه ترکیبی ۱۳ درصد رسیده ایم.
مدیرعامل ایرانسل گفت: ایرانسل درچارچوب پروانه خود باید در سال هفتم قراردادی، میزان قطعی تماس‌های خود را به ۱٫۵ درصد می‌رساند که درحال حاضر متوسط قطع تماس در شبکه ایرانسل ۷۹ صدم درصد است.
وی درخصوص درآمدهای دولت از محل پروژه ملی ایرانسل نیز گفت: از ابتدای آغاز به کارایرانسل تاکنون درآمد دولت از محل پروژه ایرانسل ۸۱ هزارمیلیارد ریال بوده است که از این مبلغ، ۵هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به صورت مستقیم توسط ایرانسل به دولت پرداخت شده است. دزفولی با اشاره به حداکثر بهره‌برداری ایرانسل از توانمندی‌های داخل کشور گفت: درحال حاضر بیش از ۳۰۰ شرکت تولیدی، خدماتی و صنعتی در حوزه های مختلف سخت افزار، نرم افزار و خدمات فنی و مهندسی و بازرگانی با ایرانسل همکاری دارند.
وی، میزان اشتغالزایی مستقیم ایرانسل را ۱۸۷۰ نفر عنوان نمود و افزود: ایرانسل موفق به کارآفرینی مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از ۴۰ هزار نفر شده است.
در ادامه با توجه به نقش این کمیسیون در بررسی و تصویب قانون خاص ایرانسل در مجلس شورای اسلامی و همچنین پیگیری، نظارت و پشتیبانی مستمر این کمیسیون از وضعیت و عملکرد این شبکه، اعضای کمیسیون ضمن تقدیر و اظهار رضایت از توسعه پرشتاب و تحقق فراتر از برنامه کلیه اهداف، نقطه نظرات و پیشنهادات اصلاحی خود را بیان داشتند.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.