نمی دانم چرا آقای ترابیان هنوز حقایق را نمی‌گوید

۲۶م آذر ،

  محمد کشاورز در خصوص صحبت‌های عباس ترابیان و اینکه اعلام کرده او را نمی‌بخشد عنوان کرد: عادت ندارم جواب بزرگ‌ترها را بدهم اما این مصاحبه را می‌کنم تا اذهان عمومی روشن شوند. من احترام خاصی برای ترابیان قائل هستم. ای کاش زمانی‌که آقای ترابیان ریاست کمیته فوتسال را بر عهده داشت، جواب انتقادها را می‌داد نه اینکه هم‌اکنون که از این کمیته رفته‌؛ من این موضوع را نمی‌پسندم.

به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه سبب ناراحتی ترابیان را نمی‌داند، خاطرنشان کرد: واقعاً نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که آقای ترابیان این‌گونه از دست من ناراحت است. یازده سال است که در فوتسال فعالیت می‌کنم و او اولین کسی است که از دست من ناراحت می‌شود. او از دست من ناراحت نیست، بلکه از انتقادها من دلخور شده است، ترابیان می‌توانست مواردی که ما گفتیم را تکذیب کند اما این‌گونه ادبیات را نمی‌پسندم.

کاپیتان تیم ملی فوتسال یادآور شد: عناوینی که سال‌های قبل تیم ملی به دست‌آورده است در زمان مدیریت ترابیان بوده اما نباید فراموش کنیم که تلاش همین بازیکنان با تجربه سبب این امر شده است. درست نیست که جوان‌ترها را مقابل بازیکنان با تجربه قرار دهیم. این پسندیده نیست، نمی‌گویم جوان‌ترها خوب نیستند آنها بازیکنان خوب و با اخلاقی می باشند اما اینکه بخواهیم آنها را مقابل بزرگترهای تیم قرار دهیم درست نیست.

وی ادامه داد: من اگر مصاحبه کردم به خاطر روشن شدن شرایط فوتسال بود. نه با خط و جریانی پیش می‌روم و نه اهل باندبازی هستم. به هیچ عنوان روحیاتم اینگونه نیست. اگر یک نفر در فوتسال مرا به عنوان یک باندباز معرفی کرد، تمام حرف‌های ترابیان را قبول می‌کنم. فکر می‌کنم ترابیان عصبانی بودند که این‌گونه صحبت‌ کرده است.

کشاورز یادآور شد: من از عملکرد ترابیان انتقاد کردم نه از شخصیت ایشان. پیش از اینکه به جام جهانی برویم در اصفهان و در هتل کوثر به ترابیان گفتم که خواهش می‌کنم شرایط تیم ملی را بهتر کنید. در آنجا اعلام کردم که بازیکنان نارضایتی‌هایی دارند. تمام مسائلی که دربارهٔ کمبودها بود، در آنجا گفتم. مسائل اردو، شرایط مالی، عدم بازی تدارکاتی و غیره را با او در میان گذاشتم اما هیچ کدام از آنها عملی نشد. من این موارد را بیان کردم و به شخصیت آقای ترابیان کاری نداشتم.

وی دربارهٔ نارضایتی ملی‌پوشان از سوار شدن در اتوبوس و یا مسائلی که در بحث غذا خوردن به وجود آمده بود، گفت: من هیچ‌گاه در مورد این مسائل صحبت نکردم. بحث من یک بحث کلی بود. دربارهٔ این صحبت کردم که تیمی که می‌خواهد به جام جهانی برود، بد است پول نداشته باشد. بحث‌هایی را مطرح کردم که به درد فوتسال بخورد، نه قصد تخریب کسی را داشتم و نه قصد زیر سؤال بردن کسی.

کشاورز در مورد انتقادپذیری مسئولان عنوان کرد: متأسفانه هر اتفاقی که رخ می‌دهد مسائلی را در مورد شخصیت و زیر سؤال بردن اشخاص مطرح می‌کنند. من در مسائل کاری ترابیان انتقاد کرده‌ام، به شخصیت او کاری نداشتم. شاید روحیه انتقادپذیری ما کمی پایین‌ است که اینگونه واکنش نشان می‌دهیم. ترابیان بهتر از هر کسی می‌داند که محمد کشاورز اهل باندبازی نیست. نمی‌دانم چرا اینگونه صحبت می‌کند؟ترابیان می‌تواند هرجور که دلش می‌خواهد برداشت کند اما من به خاطر فوتسال حرف زده‌ام نه به خاطر اینکه کسی برود یا کسی بماند. نه به خاطر اینکه کسی خوشش آید و یا‌ کسی ناراحت شود.

وی تصریح کرد: قبول کنید که ما هم تحت فشار بودیم. البته اینگونه نبوده که خود را تبرئه کنیم،‌ بارها گفته‌ایم که خودمان هم خوب نبودیم. همیشه همه موارد را بر سر یک نفر خراب نمی‌کنیم. آیا نباید انتقاد کنیم؟ شاید آقای ترابیان اینگونه دوست دارد اما بعضی وقت‌ها باید شفاف‌سازی‌های صورت بگیرد. بار دیگر می‌گویم که هنوز نمی‌دانم که ترابیان از کدام صحبت من ناراحت است.

کاپیتان تیم ملی فوتسال در مورد اینکه ترابیان اعلام کرده نارضایتی بازیکنان به سبب تماس‌هایی بود که در تهران با آنها گرفته شده بود گفت: اول این را بگویم که بازیکنان تیم ملی هیچ‌گاه به خاطر پول بازی نمی‌کنند. صحبت از کمبودهایی بود که در جام جهانی اتفاق می‌افتاد. من نه در اتاق بازیکنی رفتم و نه با او صحبت کردم. زمانی‌که ترابیان به ما پاداش داد، بازیکنان تیم ملی به اتاق من آمدند و گفتند که از این وضعیت گله‌مند هستیم. من به عنوان کاپیتان تیم پیش علی صانعی رفتم و این موضوع را مطرح کردم. صانعی نیز اعلام کرد که به پیش ترابیان بروم.

وی افزود: با ترابیان صحبت کردم و درخواست بازیکنان را به او اعلام کردم. ترابیان توضیحاتی به من داد و گفت که فدراسیون به ما پول نداده است. او از من خواهش کرد که این پول را به بازیکنان پس بدهم، زیرا بازگرداندن این پول را توهین به شخصیت خود می‌دانست. من چند روز با بازیکنان صحبت کردم و آنها را راضی کردم تا این پول را قبول کنند. خوب نیست که آقای ترابیان اینگونه صحبت کند. باید حقایق عنوان شود. چرا جوانترها را جلوی باتجربه‌ها قرار می‌دهیم؟ بله؛ جوان‌ها نباید ادعایی داشته باشند اما در آینده همین بازیکنان جوان به ما اعتراض نمی‌کنند که چرا به شرایط موجود اعتراض نکردید، آنها از ما گله می‌کنند که ما به آتش شماها سوختیم.

کشاورز یادآور شد: همه بازیکنان پول را پس دادند اما اگر هم‌اکنون کسی بخواهد کنار بکشد و آن را تکذیب کند، مشکلی نیست؛ من سر حرف خود هستم. روز اولی که به ما ۱۰۰دلار دادند به امید این بودیم که شرایط بهتر شود. بازیکنان همان روز نیز با اکراه امضاء‌ می‌کردند. ما به خاطر اینکه به شخصیت آقای ترابیان توهین نشود آن پول را دریافت کردیم.ترابیان امضاء را جلوی ۷، ۸ نفر مسئول و کادر فنی از بازیکنان می‌گرفت. اصلاً سبب این کار او چه بود؟ بازیکن می‌تواند جلوی مسئولان به مدیر خود دهن‌کجی کند؟ آیا پس دادن این پول جلوی ۷، ۸ نفر از کادر فنی دهن‌کجی به مدیر نیست؟ خوب نیست آقای ترابیان چنین مسائلی را عنوان می‌کند. بازیکنان به خاطر حجب و حیایی که داشتند در ابتدا پول را دریافت کردند.

وی افزود: اگر آقای ترابیان در اتاق شخصی خود از ما امضاء می‌گرفت ما تمام مسائل را به او می‌گفتیم. چرا جلوی ۲۰ نفر از ما امضاء‌می‌گیرد؟ ترابیان باید این مسائل را درک کند که بازیکنان به خاطر شخصیت او پول را دریافت کرده‌ام. من برعکس آقای ترابیان هیچ دلخوری و ناراحتی از او ندارم و هرکجا هم که او را ببینم کمال احترام را خواهم گذاشت. برای او هرکجا که هست آرزوی موفقیت می‌کنم. نمی‌دانم چرا آقای ترابیان هنوز حقایق را نمی‌گوید. شاید با مطرح کردن صحبت‌هایی دل‌هایی که به درد آمده کمی التیام بخشیده شود و فوتسال رو به رشد حرکت کند.

کشاورز گفت: من بازیکن آرامی هستم و دنبال جنجال و هیاهو نیستم. شاید به خاطر همین حجب و حیا بوده که ترابیان را به خود این اجازه را داده که به من این‌گونه حمله کند. روحیه جنجال‌آفرینی ندارم. همیشه سالم کار کرده‌ام و احترام هم به بزرگتر‌ها می‌گذارم. در صحبت‌های آقای ترابیان حرف‌های ضد و نغیضی است. او اعلام کرده که بارها با کادر فنی جلسه گذاشته تا ما در مورد کادر فنی مسائل و معایب را بگوییم در صورتی که در هیچ جایی از مصاحبه‌های من صحبتی از عملکرد کادر فنی و معایب آن نیست. آقای ترابیان باید تمام مسائل را در نظر بگیرد، مطرح کردن این گونه موارد دل آدم را به درد می‌آورد.

 


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.