نمک نشناس ترین سیاستمدار تاریخ رسوا شد/ افشای کمک۵۰میلیون یورویی قذافی به سارکوزی

اولین رسوایی برای رئیس جمهور فرانسه اینکه برخلاف مقررات و قوانین کشورش برای تبلیغات انتخاباتی خود پول نقد دریافت کرده آن هم نه از یک فرانسوی بلکه از یک رهبر خارجی و دیگر اینکه سارکوزی اولین کسی بود که به سمت قذافی شلیک کرد و مسببات سرنگونی و نهایتا قصابی رقت انگیز او در بیابان ها را فراهم کرد.
روزنامه های انگلیس از جمله دیلی تلگراف و دیلی میل به صورت مبسوط به این رسوایی پرداخته و خبر داده اند که معمر قذافی رهبر سابق لیبی مبلغ ۴۲ میلیون پوند معادل ۵۰ میلیون یورو در سال ۲۰۰۷ به کمپین انتخاباتی نیکولا سارکوزی کمک کرده بود و عملا باعث پیروزی او در این دوره از انتخابات شده بود.
قوانین فرانسه به طور صریح نامزدهای انتخاباتی را از دریافت کمک‌های نقدی بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ پوند منع کرده است اما یک وب‌سایت خبری فرانسوی اعلام کرد که کمک‌ مالی گسترده قذافی به سارکوزی از طریق پول‌شویی با حساب‌های بانکی در پاناما و سوئیس انجام گرفته است.
رقبای سیاسی سارکوزی این مدارک را قانع‌کننده خوانده‌اند و وی در حال حاضر تحت فشار زیادی قرار دارد تا در این باره توضیح دهد.
سندی که در فرانسه به طور علنی منتشر شده، نشان می‌دهد نیکولا سارکوزی و معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی توافق مالی غیرقانونی امضا کرده بودند که باعث به قدرت رسیدن سارکوزی در سال ۲۰۰۷ شد.
متن این سند به عربی بوده و در سال ۲۰۰۶ به امضای موسی کوسا،‌ رئیس سازمان اطلاعات رژیم معمر قذافی رسیده است. در این سند به توافقی اصولی برای حمایت از کمپین نیکولا سارکوزی جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و ارائه مبلغی معادل ۵۰ میلیون یورو به وی اشاره شده است.
یک وب‌سایت خبری فرانسوی به اسم “مدیا پارت” مجموعه‌ای از این اسناد را از سوی اعضای بلندپایه شورای ملی انتقالی لیبی دریافت کرده است.
در همین حال پس از افشای این خبر، برنار کزونوو، سخنگوی فرانسوا اولاند رقیب اصلی سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نیکولا سارکوزی در مواجهه با این چنین اتهامات جدی بر اساس اسناد افشا شده باید به مردم فرانسه توضیحات قانع‌کننده دهد.
 

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.