نمی‌خواهم نزد خانواده واقعی‌ام برگردم

واکنش عجیب نوجوان ربوده‌شده پس از ۱۶سال جدایی

حادثه > داخلی– گروه حوادث:
پسر ۱۶ساله که در یازدهمین روز تولدش از سوی یک زوج افغانی ربوده شده بود، وقتی توسط پلیس شهرستان سیرجان پیدا شد و فهمید که پدر و مادر واقعی‌اش چه کسانی هستند، مدعی شد که نمی‌خواهد نزد خانواده واقعی‌اش برگردد.

سال ۱۳۷۵مأموران پلیس شهرستان زرند کرمان در جریان ربوده‌شدن پسری ۱۱روزه به نام سامان در این شهر قرار گرفتند و تحقیقات برای پیدا کردن او را شروع کردند. پدر سامان مدعی بود که یک زوج افغانی که برای انجام کارهای پسته‌چینی به خانه پدرزنش آمده بوده‌اند، وقتی نوزاد او را در خانه آنها دیده‌اند از فرصت استفاده کرده و بعد از ربودن سامان بدون برجا گذاشتن ردی از خودشان ناپدید شده‌اند.

مأموران که جست‌وجوی گسترده‌ای را برای یافتن ردی از زوج افغانی و نوزاد ربوده شده آغاز کرده بودند، متوجه شدند که این زوج بعد از آدم‌ربایی از زرند گریخته و احتمالا به افغانستان برگشته‌اند. به این ترتیب، تحقیقات پلیس در این پرونده به بن‌بست رسید و این در حالی بود که خانواده نوزاد ربوده شده حاضر نبودند دست از تلاش بکشند و همچنان در جست‌وجوی ردی از ربایندگان فرزندشان بودند. پدر و مادر سامان برای پیداکردن ردی از او به شناسایی اقوام و بستگان زوج افغانی پرداختند و به سراغ آنها رفتند اما در پرس و جو از این افراد به نتیجه‌ای نرسیدند.

آنها مدتی بعد با خبر شدند که زوج افغانی بعد از ربودن سامان به یکی از شهرهای مرزی رفته و مدتی در آنجا ساکن بوده‌اند. برای همین راهی این شهر شدند و چند روزی در آنجا جست‌وجو کردند اما به نتیجه‌ای نرسیدند. والدین نوزاد ربوده شده حتی در شهرهای زاهدان و زابل هم به‌دنبال نوزادشان گشتند اما نتوانستند او را پیدا کنند. با گذشت ۱۶سال از ربوده‌شدن نوزاد ۱۱روزه، پدر و مادر او که از پیداکردن پسرشان ناامید نشده بودند، همچنان تحقیقات خود را ادامه دادند تا اینکه به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد زوج افغانی به ایران برگشته و در منطقه یحیی آباد سیرجان زندگی می‌کنند.

پدر سامان به سرعت راهی این روستا شد و خانه به خانه به‌دنبال پسرش گشت تا اینکه توانست محل زندگی زوج افغانی را شناسایی کند. او با دیدن پسرش نزد این زوج، سراغ مأموران پلیس رفت و ماجرا را به آنها اطلاع داد. با گزارش این ماجرا به دادستان عمومی و انقلاب سیرجان، وی دستور دستگیری زوج افغانی را صادر کرد و تیمی از مأموران راهی خانه‌ای شدند که آنها در آنجا سکونت داشتند. مأموران وقتی از حضور زوج افغانی در این خانه مطمئن شدند، قدم به داخل خانه گذاشتند و زن و شوهر افغانی را به همراه نوزاد ربوده شده که حالا نوجوانی ۱۶ساله بود، دستگیر کردند.

با انتقال متهمان به اداره آگاهی، پدر و مادر واقعی سامان او را در آغوش کشیدند اما پسر نوجوان که زوج افغانی اسم نعیم را برایش انتخاب کرده بودند، از این ماجرا گیج و سردرگم شده بود.مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان می‌گوید: این پسر نوجوان که ظاهر و لهجه‌اش مانند زوج افغانی شده بود، از موضوع ربوده‌شدنش هیچ اطلاعی نداشت. به همین دلیل به‌رغم گذشت چند روز از پیدا کردن خانواده واقعی‌اش نتوانسته آنها را قبول کند.

وی ادامه داد: نوجوان ۱۶ساله که از کودکی نزد زوج افغانی بزرگ شده به‌دنبال زندگی در کنار خانواده افغان است و حاضر نیست نزد خانواده خود که اهل زرند هستند، برگردد. بخشی تأکید کرد: در حال حاضر دستور انجام آزمایش دی‌ان‌ای برای اثبات نسبت صادر شده و این در حالی است که تحقیقات از زوج افغانی نشان می‌دهد که آنها به‌دلیل اینکه بچه‌دار نمی‌شدند، با دیدن نوزاد ۱۱روزه در خانه کارفرمای خود اقدام به ربودن او کرده و سپس به افغانستان گریخته و ۱۶سال بعد به سیرجان بازگشته بودند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.