نهاوندیان:تولید ملی به نگاه امدادگونه و اعانه ای نیاز ندارد

به گزارش ایرنا،’محمد نهاوندیان’روز پنجشنبه در ‘همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی’ در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: حمایت از تولیدملی به معنی شناسایی موانع فرهنگی در ایران است که همواره نگاه منفی نسبت به سرمایه گذار دارد.

وی با بیان اینکه سال تولید ملی فرصت انجام کار فرهنگی هم است،گفت: ما با نظام سرمایه داری مشکل داریم و روابط سرمایه سالاری را نمی پسندیم ولی با سرمایه گذار مشکلی نداریم.

وی افزود: در سال جاری حمایت از تولید ملی نباید مقطعی باشد و لازم است در این سال اصلاح ساختار اقتصادی کشور با نگاه تولید محور رخ دهد.

وی تاکید کرد: تولیدکننده نیازی به صدقه ندارد و تولید ملی به معنی احترام گذاشتن به سرمایه انسانی چه به سرمایه دار و چه به کارگر است.

به گفته وی در ایران سال هاست که از نگاه تضادی بین کارگر و کارفرما ضربه خورده ایم و همواره این دو را در برابر و تقابل با یکدیگر قرار داده ایم.

وی افزود: نگاه رهبر معظم انقلاب به این دو گروه نگاه تعاون است و باید از نگاه چپ زدگی به جامعه کارگری و تضاد کارگر و سرمایه دار دست کشید.

وی با اشاره به اینکه تحقق شعار امسال را در سه بعد خرد، کلان و بین المللی می توان تحلیل کرد، گفت: وقتی سرچشمه های رانت در کشور باز است دیگر هیچ بنگاه خصوصی به سمت تولید و خلاقیت نمی رود.

نهاوندیان افزود: اختلاف نرخ ارز در کشور یکی از این سرچشمه هاست که عده ای ارز را با قیمت دولتی تهیه کرده و با نرخ آزاد می فروشند.

وی اضافه کرد: هنوز خصوصی سازی در کشور به درستی اجرا نشده و تشکل ها باید تقویت شود تا با واگذاری واحدهای دولتی به خصوصی، واحدها همچنان نظم و اقتدار خود را بتوانند حفظ کنند.

وی با اشاره به فرهنگ عمومی مردم گفت: باید فرهنگ سازی صحیحی در زمینه خرید کالای ایرانی انجام و غیرت ملی تقویت شود و هر ایرانی محصول ایرانی را بر خارجی رجحان دهد نه اینکه با افزایش تعرفه واردات بر کالاهای خارجی، مصرف کننده را وادار به خرید تولید داخل کنیم.

همایش ‘تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی’ با هدف ارایه راهکار برای تحقق شعار امسال، جمع بندی مشکلات اقتصادی توسط مسوولین مربوط و فرهنگ سازی برای مصرف تولید داخلی با حضور مسوولان کشوری و استانی روز پنجشنبه در اصفهان برگزار شد.

پ/۷۱۴۳/۶۰۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۲۴۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.