نهاوندیان: اگرچه مردم تحلیل‌گر نیستند اما گرانی و بیکاری را درک می‌کنند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: هماهنگی بین نهادها، گمشده اقتصاد ایران است.
 محمد نهاوندیان در همایش “بهبود محیط کسب و کار“ در مشهد افزود: با حمایت از تولید می‌شود محیط کسب و کار را مساعد کرد و با افزایش قوت‌ها و کاهش ضعف‌ها توسط مدیر بنگاه‌ ‌اقتصادی، کسب و کار رونق می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه کشورهایی سعی در تلاطم فضای کسب و کار ایران دارند، عنوان کرد: بهترین راه مقابله با تحریم کننده این است که برای فضای کسب و کار برنامه‌ریزی کرد و ثبات را افزایش داد.

نهاوندیان اظهار کرد: در شرایط اقتصادی فعلی اگرچه مردم تحلیل‌گر نیستند اما به طور عمومی دو شاخصه‌ گرانی و بیکاری را درک می‌کنند و خواهان رفع این دو مورد هستند و برای حل این عارضه‌ها راهی جز سرمایه‌گذاری بیشتر وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بعضی از کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی حتی تا کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت پتانسیل خود فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد:باید از سرمایه‌های موجود بهینه ‌تر استفاده کرد و استراتژی توسعه را ایجاد کرد.
نهاوندیان افزود: هم اکنون رقابت اصلی در جهان، رقابت کالا با کالای دیگر نیست بلکه رقابت بین محیط کسب و کار، اولین حرف را در جهان می‌زند.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: هنوز اتکا به نفت و درآمد نفتی در کشور در شرایطی است که برخی از کشورها از این حربه استفاده می‌کنند که باید در این خصوص نیز راهی اندیشید.
نهاوندیان تصریح کرد: اتکا به نفس، بستن مرزها و دروازه‌ها نیست بلکه رسیدن به عزت و توانمندی است و باید برنامه‌ای اندیشید که احساس نیاز همان کشورها به ایران بیش از نیاز ایران به آنها باشد.
رییس اتاق بازرگانی ایران رعایت کامل قانون را شرط اصلی برای کارایی سیاست‌ها خواند و گفت: نوشتن قانون و اجرای آن هر دو نیاز به دقت کافی دارد و در واقع قانون میثاق بین دولت و بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی، مدیر اقتصاد و دولت نیز سیاست گذار این بخش است، تاکید کرد: مهندسی جدیدی برای تعامل بین این دو نهاد باید ایجاد شود.
نهاوندیان با بیان اینکه براساس چشم‌انداز ۱۴۰۴ در طی یک دوره‌ ۲۰ ساله قرار بر این گذاشته‌ایم که رتبه اول را در منطقه کسب کنیم، عنوان کرد: هفت سال از ۲۰ سال سپری شده است که برای رسیدن به این جایگاه و توفیق در این مسیر همدلی لازم است.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.