نهایی شدن طرح آمایش صنعتی ، معدنی و تجاری در ۲۸ استان

مسئول طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری از نهایی شدن این طرح در ۲۸ استان خبر داد و گفت: به صورت هفتگی جلسه با وزیر صمت در این خصوص برگزار می شود و مقرر شد، اطلاعات ذی نفعان در حوزه صمت در پورتال جدید وزارتخانه بارگذاری شود و تا اواسط اسفند ماه سال جاری پورتال آمایش صنعتی، معدنی و تجاری رونمایی خواهد شد.

نهایی شدن طرح آمایش صنعتی ، معدنی و تجاری در ۲۸ استان

به گزارش ممتاز نیوز، احمد تشکینی با حضور در جلسه تبیین طرح آمایش صنعتی و معدنی وتجاری که در استان گیلان برگزار شد،اظهار داشت : تدوین سند آمایش یکی از مهمترین پروژه های دولت سیزدهم و وزارت صمت به شمار می رود که بر اساس توانمندی ها و پتانسیل های هر استان و شهرستان آماده می‌شود.

وی هدف اصلی تهیه این سند را ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در حوزه صنعت ، معدن و تجارت ذکر کرد و افزود: تهیه این سند برای ۴۵۰ شهرستان در دستور کار قرار گرفته که در قالب سند شهرستانی ، استانی و ملی تعریف شده است.

مسئول طرح آمایش صنعتی ، معدنی و تجاری در مورد واحدهایی که شامل طرح آمایش می شوند، گفت: طرح هایی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و دارای زنجیره ارزش افزوده هستند و واحدهای راکدی که توانمندی بازگشت به چرخه تولید را دارند در قالب این طرح قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد : احیای معادن راکد و توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی نیز از جمله واحدهای مشمول در این طرح هستند.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی اظهار امیدواری کرد: سند آمایش تا پایان سال ۱۴۰۴ عملیاتی و در سطح کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد :این طرح در هر استان به تفکیک شهرستان و فعالیت های صنعتی ، معدنی و تجاری و پتانسیل های موجود در هر استان، اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه برخی واحد‌های صنعتی، بدون نقشه راه و زیرساخت مناسب در مناطق مختلف احداث شدند که باعث هدر رفت سرمایه شده است گفت: اجرای طرح آمایش نقشه راهی برای احداث صنایع در مناطق مختلف با توجیه اقتصادی است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.