نهضت بیداری اسلامی بعد از فتنه ۸۸ در بسیاری از کشورهای منطقه آغاز شد

اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش حوزه دفاعی-امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره شهید احمدرضا عباسی شهید شاخص ملی، گفت: بعد از این فتنه نهضت بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای منطقه آغاز شد، به طوری که دامنه این بیداری به کشورهای اروپایی و غربی و آمریکایی کشیده شد.
 
وی با بیان اینکه امروز عزت و عظمت ایران اسلامی و اسلام مدیون خون شهدا و از خودگذشتگی آزادگانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس مردانه در برابر دشمنان ایستادگی کردند، تصریح کرد: ایران اسلامی در دوران جنگ بیش از ۳۶ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده که این از معجزات اسلام و انقلاب اسلامی است.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: در دوران جنگ جوانانی بودند که با سن پایین عشق دفاع از اسلام و ایران اسلامی در وجود آنها شعله‌ور بود و به همین سبب به هر طریقی که می‌شد خود را به جبهه‌ها رساندند تا از دین و ولایت و ارزش‌های دینی دفاع کنند.
 
سرلشکر جعفری گفت: باید شکر خدا را به خاطر نعمت اسلام، ولایت و داشتن مردمی مومن و انقلابی و بصیر و آگاه و همیشه در صحنه به جا آورد، تمام این‌ها از ارکان و از مولفه‌های اصلی به وجود آمدن انقلاب، شکل‌گیری و استمرار و توسعه انقلاب در جهان امروز است.
 
وی ادامه داد: امروز ملت ایران با دینداری خود بزرگ‌ترین قدرت‌ها را در تنگناهایی سخت قرار دادند و با پیروی از رهبر معظم انقلاب در چارچوب اهداف نظام این راه را ادامه می‌دهند.
 
فرمانده کل سپاه با اشاره به دشمنی‌های استکبار با ایران و علل این دشمنی‌ها، خاطرنشان کرد: با یک انقلاب نظام وابسته به آمریکا ساقط و بدون کم‌ترین درگیری و خون‌ریزی با شعار الله‌اکبر و ایستادگی در راه دین و با سر دادن شعارهای ناب اسلامی و با حمایت صددرصدی مردم ایران رژیم قبل ساقط و یک نظام اسلامی در ایران مستقر شد.
 
سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه دشمنی آمریکا و دشمنان اسلام از همان روز اول پیروزی انقلاب علیه ایران آغاز شد، ادامه داد: دشمنی استکبار علیه ایران به این سبب آغاز شد که انقلاب اسلامی شعارها و اهدافی را برای خود ترسیم کرده و نظامی را برپا کرده بود که این نظام نقطه مقابل نظام استکباری و سلطه بود.
 
وی افزود: دشمنان خوب می‌دانستند که اگر نظام اسلامی با محوریت ولایت‌فقیه و با تکیه بر مبانی دینی و فقه شیعه در ایران برپا شود، آنها دیگر جایی در این دنیا نخواهند داشت و این امر سبب شد دست به توطئه‌های همه‌جانبه علیه ایران اسلامی بزنند.
 
فرمانده کل سپاه افزود: دشمنان توطئه‌هایی را علیه نظام اسلامی آغاز کردند تا مانع گسترش و تعمیق فرهنگ شیعه و مبانی دینی در جوامع اسلامی شوند، آنها این خطر را احساس کردند و تلاش داشتند از این حرکت جلوگیری کنند.
 
سرلشکر جعفری با بیان اینکه دشمنی استکبار از اولین روز پیروزی انقلاب علیه ایران اسلامی آغاز شد، خاطرنشان کرد: استکبار از همان روزهای اول انقلاب توطئه‌های مختلفی را در ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی علیه نظام آغاز کرده و امید داشتند با این توطئه‌های پی در پی سیاسی، اقتصادی، امنیتی نظام را از پای درآورند، اما ایمان مردم انقلابی ایران و عنایت خاصه امام زمان(عج) و الطاف بیکران الهی نسبت به جامعه اسلامی و دینی همه این توطئه‌ها را نقش بر آب کرد.
 
وی با اشاره به جنگ تحمیلی آن را نیز یکی از توطئه‌های دشمنان دانست و ادامه داد: حضور گسترده اقشار مختلف مردم در جبهه‌های جنگ و بالا بودن نیروی ایمان و معنویت در بین ملت سبب شد با وجود کمبود نیرو، رزمندگان در برابر زورگویان بعثی ایستادگی و مقاومت کرده و ظرف مدت یک سال و هشت ماه دشمنان را از خاک خرمشهر و کشور خارج کنند.
 
سرلشکر جعفری با بیان اینکه جنگ تحمیلی سبب مستحکم‌تر شدن ریشه‌ها و پایه‌های اصلی نظام اسلامی شد، افزود: جنگ سبب شد انقلاب به جهان صادر شود، جنگ نه تنها به ضرر کشور نبود، بلکه سبب شد پایه‌های نظام مستحکم‌تر شود.
 
فرمانده کل سپاه اظهار داشت: پس از پایان جنگ، دشمنی دشمنان علیه ایران اسلامی پایان نیافت و آنان تهاجم دیگری همچون تهاجم فرهنگی را نسبت به جامعه دینی آغاز کردند، اما باز هم ایمان و باور مردم نسبت به مسائل دینی سبب شد در این جبهه نیز دشمنان راه به جایی نبرده و شکست بخورند.
 
وی گفت: اوج توطئه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی در دهه دوم انقلاب با توطئه‌های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی شدت گرفت، بدخواهان نظام که می‌دانستند نمی‌توانند با جنگ نظامی به خواسته‌های خود دست یابند، دست به توطئه‌های دیگری زده و انقلاب را تحریم کردند و انتظار داشتند این تحریم‌ها سبب شود مردم دست از پشتیبانی نظام بردارند، اما نتیجه به صورت شگفت‌زده کاملا بر عکس شد و مردم پایبندی خود را به نظام بیشتر و بیشتر کردند.
 
سرلشکر جعفری ادامه داد: استکبار به بهانه فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تحریم کرد، توطئه سیاسی را در سال ۸۸ رقم زد، در فتنه گسترده و برنامه‌‌ریزی شده سال ۸۸ باز هم جواب مردم به دشمنان جواب دندان‌شکنی بود که می‌توان گفت ۹ دی درس‌های بسیار بزرگی به دشمنان و دیگر جوامع اسلامی داد.
 
وی با بیان اینکه سد توسعه انقلاب بعد از فتنه ۸۸ شکسته شد، تصریح کرد: بعد از این فتنه نهضت بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای منطقه آغاز شد، به طوری که دامنه این بیداری به کشورهای اروپایی و غربی و آمریکایی نیز کشیده شد.
 
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: هدف انقلاب را شهیدان برای ملت ایران ترسیم کردند، مسیر انقلاب یک مسیر الهی است، راهی سخت و طولانی و بلندمدت است که به برکت خون شهدا به خوبی طی شده و مسیر آن توسط مقام معظم رهبری به روشنی ترسیم شده است.
 
سرلشکر جعفری در پایان اظهار داشت: این مسیر باید ادامه پیدا کند تا زمینه‌ساز ظهور و اتفاق تاریخی باشد که مسلمانان سال‌هاست در انتظار آن می باشند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.