نه به انتخابات سوریه، آری به جنگ داخلی است

نماینده پارلمان لبنان در گفتگو با خبرآنلاین :

علی فیاض در گفتگو با خبرآنلاین با تاکید براینکه بحران سوریه باید با تفاهم و گفتگوی همه گروه های حاضر در این کشور حل و فصل شود گفت: برگزاری انتخابات آزاد یکی از گام های موثر در پایان دادن به بحران است و در واقع می توان گفت آغاز دموکراسی در سوریه است.
این نماینده پارلمان لبنان با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل به دنبال طولانی کردن بحران سوریه و حتی تبدیل کردن آن به جنگ داخلی هستند گفت: مردم سوریه باید از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند. از سوی دیگر مخالفان اسد اگر نپذیرند که بحران این کشور را از طریق گفتگو و مشارکت در امور سیاسی از جمله انتخابات حل کنند آنگاه باید در انتظار سرنوشت شوم جنگ داخلی باشند که از درون آن هیچ چیز به دست نمی آید و تنها منافع بیگانگان از جمله اسرائیل محقق می شود.
فیاض از انتخابات پارلمانی سوریه که از امروز در این کشور آغاز شده و بیش از هفت هزار نفر برای رقابت در آن حاضر شده اند به عنوان یک تجربه جدید و با ارزش دموکراتیک یاد کرد.
به گفته این استاد دانشگاه و سیاستمدار برجسته لبنانی سوریه تا رسیدن به یک مدل واقعی مردمسالاری و دموکراسی راه زیادی دارد و این انتخابات شروع این راه است که اگر تقویت شود مسیرها یکی پس از دیگری برای رسیدن به یک جامعه باز دموکراتیک هموار خواهد شد.
متن کامل گفتگوی خبرآنلاین با دکتر علی فیاض نماینده پارلمان لبنان را به زودی در صفحه بین الملل خبرآنلاین بخوانید.
۴۹۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.