نواب: با شعار گفت و گو وارد عرصه انتخابات شدم/یک حزب بیاید مسئولیت رفتار رییس جمهور آینده را بر عهده بگیرد/ با حضور هاشمی آرایش سیاسی انتخابات تغییر می کند

۲۳اردیبهشت،

حجت الاسلام ابوالحسن نواب که روز یکشنبه میهمان کافه خبر بود در خصوص سبب کاندیداتوری اش برای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در این باره با هیچ کس مشورت نکرده است، گفت: بنده طلبه ای هستم که سالهای بعد از انقلاب در همه صحنه ها حضور داشتم و بارها با حکم مقام معظم رهبری به مسئولیت گمارده شدم.
وی با بیان اینکه صرف وزیر یا وکیل بودن و بر یک مسند نشستن اعتبار نمی آورد، گفت: در بین روحانیون بیلان عملکرد ۳۰ ساله ام را می دهم، شما پنج نفر مشابه بنده پیدا کنید. چون هر کاری که کرده ام خودم از صفر تا صدش کار کرده ام که مهمترین آن تامین امکانات درمانی و رفاهی برای اغلب طلاب کشور بوده است. حدود ۲۰ هزار مسکن برای طلاب ساخته ام که همه تا قبل از آغاز مسکن مهر بوده است. ضمن اینکه در جاهایی دیگری هم که حضور داشتم منشاء اثر بوده ام و دانشگاه ادیان و چند مرکزعلمی –پ‍ژوهشی دیگر را راه اندازی کرده ام.
نواب در پاسخ به اینکه با چه شعار و برنامه ای وارد رقابت های ریاست جمهوری شده اید گفت: شعار اول و آخر من گفت وگو است؛ کشور از تهمت پر شده است. همه با هم قهریم. جناح ها با هم قهر می باشند. معتقدم باید با دوست و دشمن گفت و گو کرد. این روزها فضای دشمنی به جای رسیده است که اگر گروه های اسلحه داشتند به روی هم می کشیدند.
وی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه کشور را نیروی انسانی می دانم، افزود: من معتقد نیستیم که نفت بزرگترین سرمایه کشور ما است. بلکه نیروی انسانی است که می تواند کشور را به جلو ببرد. امام و رهبری هم روی نیروی انسانی تاکید می کنند.
نواب دربارهٔ اینکه در شرایطی که موضوعات اقتصادی مشکل اصلی کشور است نه گفت وگو کردن، تاکید کرد: مشکل اقتصادی به این سبب به وجود آمده که اشخاص بزرگ اقتصاد را اداره نمی کنند و این مشکل به غفلت از نیروهای انسانی کارآمد باز می گردد.
معاون سیاسی پیشین جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ما یک مشکل اساسی داریم و آن این است حزب که در دموکراسی ضرورت دارد در کشور به معنای واقعی کلمه نداریم، تصریح کرد: نمی شود کسی بیاید ۸ سال هر کاری می خواهد بکند و بعد بگویند:«کی بود کی بود من نبودم!»
عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه کسانی که روزی حامیان دولت بودند، امروز می گویند ما نبودیم، گفت: در حالی که آنها بودند. معتقدم باید یک حزب بیاید مسئولیت رفتار یک رییس جمهور را بر عهده بگیرد. اگر موفق بود مردم دوباره انتخابش می کنند، اگر هم نه که باید قاعده دموکراسی را رعایت کنند و کنار برود و در یک فرصت مجدد خود را به مردم عرضه کند تا مردم انتخاب کنند.
وی در خصوص حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حضور ایشان در عرصه غیر محتمل نبود، افزود: به نظرم با حضور هاشمی رفسنجانی آرایش سیاسی به هم می خورد.
نواب در خصوص اینکه فکر می کنید چه تعداد از نامزدها عرصه را ترک می کنند، گفت: باید تا زمان تائید صلاحیت ها در این زمینه صبر کرد.
مشروح گفت وگوی خبرآنلاین با ابوالحسن نواب عضو جامعه روحانیت به زودی در خبرآنلاین منتشر می گردد.
/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.