نواختن «پرواز زنبور عسل» در گرجستان توسط هنرمند ایرانی

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

کیوان ساکت با اعلام خبر انتشار یافتن دوباره کتاب “سبکبال” با ویرایشی تازه از حضور خود در یک فستیوال معتبر پاپ راک در کشور گرجستان خبر داد.

کیوان ساکت مدرس و نوازنده تار در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کتاب “سبکبال” با ویرایش و صفحه‌آرایی تازه از امروز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه منتشر خواهد شد، ادامه داد: این کتاب از جمله آثار تالیفی من در حوزه موسیقی است که بیست سال پیش آن را نوشتم و شامل مجموعه “چهار مضراب” برای دوره های عالی تار و سه تار است که این بار با ویرایش و صفحه‌آرایی کاملا تازه وارد بازار کتاب خواهد شد.

وی افزود: کتاب دیگری هم در دست انتشار یافتن دارم که تا هفته آینده منتشر خواهد شد. این کتاب با عنوان “بیایید تار و سه تار بنوازیم” در قالب روایتی از ردیف‌های افشاری، بیات ترک، ابوعطا برای علاقه‌مندان موسیقی و همچنین هنرجویان دوره های عالی موسیقی تالیف شده که شامل روایت های شخصی من از این چهار نغمه موسیقایی است که با ردیف های گذشتگان تفاوت هایی دارد و به نظر من می تواند برای مخاطبان موسیقی جالب توجه باشد.

ساکت در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دعوت یک فستیوال معتبر موسیقی در حوزه پاپ راک از وی اشاره کرد و گفت: این فستیوال که هر ساله با میزبانی کشور گرجستان برگزار می گردد از بهترین و معتبرترین فستیوال های بین المللی موسیقی در گوه پاپ راک است که امسال از من برای حضور در مراسم افتتاحیه دعوت کرده اند.

این نوازنده تار خاطر نشان کرد: تمام تلاش خود را خواهم کرد تا نماینده خوبی برای موسیقی کشورمان در این فستیوال باشم. این در حالی است که تصمیم دارم دراین مراسم قطعه “پرواز زنبور عسل” را برای مخاطبان اجرا کنم.

“دیدار شرق و غرب”، “شیوه نوین آموختن تار و سه تار”، “بیایید تار وسه تار بنوازیم ( ردیف اصفهان و شور)، “در سایه‌سار بید”، “چرخ نیلوفری”، “با موج تا کرانه” و “حرکت دائمی” از جمله آثار تالیفی کیوان ساکت در حوزه موسیقی است.

منبع: مهر


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.