نوای موسیقی سنتی ایران در “تمدن رودهای بزرگ”

“علیرضا وکیلی منش” به عنوان نماینده ای از کشورمان از ۱۳ مهر در جشنواره “تمدن رودهای بزرگ” در چین روی صحنه می رود.

علیرضا وکیلی منش (خواننده موسیقی اصیل کشورمان) در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: جشنواره تمدن رودهای بزرگ از ۱۳ مهر در چین و در شهر “پلن” آغاز به کار می کند و این جشنواره تا ۲۴ همین ماه نیز ادامه پیدا می کند.
وی ادامه داد: من به همراه گروه “نغمه ساز” به سرپرستی و آهنگ سازی “محمد مهدی باطنی”، در این جشنواره شرکت می کنیم.
این خواننده موسیقی اصیل ایران زمین، اظهار داشت: در این جشنواره گروههای از همه نقاط جهان شرکت می کنند، اما متاسفانه این جشنواره بین المللی در بعد رقابتی برگزار نمی شود.
وی با اشاره به دستگاههای که گروه “نغمه ساز “قطعه های خود را در قالب آنها اجرا می کند، تصریح کرد: قطعه های این گروه موسیقی در دستگاه “شور”و “نوا” اجرا می شود و اشعار مورد اجرا نیز برگرفته از اشعار بزرگانی چون “سعدی” و “مولانا” و همچنین سرپرست گروه، “محمد مهدی باطنی” است.
وی با اشاره به اعضای این گروه اظهار داشت: “ایرج رشید زاده” به عنوان نوازنده تار، “علیرضا دانایی” نوازنده تنبک، “مجید محیط” نوازنده کمانچه، “پژمان ساعدی” نوازنده بم تار، “محمد مهدی باطنی” سرپرست گروه و نوازنده سنتور و اینجانب نیز به عنوان خواننده از جمله اعضای این گروه را تشکیل می دهیم.
گفتنی است؛ “علیرضا وکیلی منش” سال گذشته نیز به همراه گروه” مهتاب رو” به سرپرسی “وصال عرب زاده” در جشنواره “تمدن رودهای بزرگ” در چین شرکت کرده است./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.