نوباوه پیش بینی کرد: اکثریت ترکیب شوراها، اصولگرایان خواهند بود

۲۱خردادماه،

یک نماینده اصولگرای مجلس با اعتقاد به اینکه اکثریت ترکیب شوراها متشکل از اصولگرایان خواهد بود، اظهار کرد: در تایید صلاحیت اشخاص، گروهی نگاه نشده و تنوع موجود در لیست‌ها نیز این مسئله را نشان می‌دهد.

بیژن نوباوه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی از ترکیب شورای شهر تهران گفت: اینکه چه گروه‌هایی بخواهند در شوراها حضور داشته باشند، تجربه نشان داده است که از تمام گروه‌های سیاسی موجود در تهران به خصوص اشخاص سرشناس در این عرصه حضور دارند.

وی با اشاره به ترکیب لیست‌های ارائه شده برای انتخابات شوراها اظهار کرد: وقتی به لیست‌هایی که تهیه شده دقت کنیم، متوجه می‌شویم که در بسیاری از لیست‌ها به عنوان مثال صرفا اصلاح‌طلبان حضور دارند و یا در میان گروه‌های اصول‌گرا چندین گروه می باشند که دارای طیف‌های فکری متعددی می باشند.

این نماینده اصولگرای مجلس با اعتقاد به اینکه تنوع گروه‌های موجود در انتخابات شوراها بسیار قابل توجه است، گفت: این مسئله یعنی تنوع گروه‌های موجود سبب شور و هیجان بیشتر و مشارکت بیشتر مردم در انتخابات شوراها خواهد شد.

نوباوه در ارزیابی از اینکه با پیش‌بینی این ترکیب، شهردار چه کسی خواهد بود، ابراز عقیده کرد: اینکه از هم اکنون بگوییم شهردار کیست منطقی نیست زیرا نمی‌دانیم نتیجه انتخابات چه می‌شود، اما تعداد اصولگرایان در شوراهای تهران قطعا بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم شوراهایی تشکیل شود که اکثریت آنها اصولگرا باشند اما از اشخاص اصلاح‌طلب هم ممکن است تعدادی که در داخل لیست‌ها می باشند، به شوراها ورود پیدا کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دربارهٔ اینکه چرا بعضی از اشخاصی که سرشناس هم بودند تایید نشدند و روند تایید صلاحیت‌ها چگونه بوده است، اظهار کرد: اساس تایید اشخاص، منابع چهارگانه یعنی وزارت اطلاعات،‌نیروی انتظامی‌، ثبت‌ احوال و قوه قضاییه بودند و اصلا و ابدا حتی یک نفر هم بدون نظر یکی از این منابع، صلاحیتش رد نشده است.

وی افزود: حتی در حال حاضر هم بسیاری از هیات‌های نظارت معترض به تایید صلاحیت بعضی اشخاص می باشند که شائبه حکم و محکومیتی ممکن است داشته باشند اما واقعا به دیده اغماض به هیچکس دیده نشده است.

نوباوه تاکید کرد: در مجموعه هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که در تایید صلاحیت‌ها گروهی نگاه شده و عده‌ای تایید و تعدادی مورد تایید قرار نگرفتند چرا که تنوع موجود در لیست‌ها، خود این مسئله را نشان می‌دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.