نوبت به ˝رستاخیز عشق˝ رحمانیان می‌رسد

فروردین ۱۴۰۳

پس از ماه مبارک رمضان/

کارگردان پیشکسوت تئاتر از اجرای عمومی تازهترین اثر خود در سالن موسسه فرهنگی و هنری اکو خبر داد.

حسین مسافرآستانه دربارهٔ تازهترین فعالیت خود در حوزه تولید نمایش به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: “رستاخیز عشق” عنوان نمایشی است که البته پیش از این یک بار دیگر به اجرا رفته بود و چندی پیش طی مذاکراتی که با موسسه فرهنگی اکو داشتیم مقرر گردید این نمایش در ماه مبارک رمضان به صحنه رود.

مسافرآستانه تصریح کرد: به سبب تغییر برنامه های موسسه اکو در ماه رمضان قرار شد نمایشمان را پس از ماه رمضان به صحنه آوریم و البته آن زمان هم دو اجرایی و به همراه یک نمایش دیگر به صحنه خواهیم رفت.

وی با اشاره به همکاری یک گروه فرم حرفه‌ای در روند تولید این نمایش گفت: نادر رجب‌پور و سعید داخ در جایگاه طراحان حرکت گروه را هدایت می‌کنند و متن هم از نوشته‌های محمد رحمانیان است.

کارگردان “رستاخیز عشق” با اشاره به اینکه مشکلی وجود ندارد که در کنار یک نمایش دیگر دواجرایی در اکو به صحنه بروند بیان کرد: نمایش من صحنه خاصی ندارد و نوع به کارگیری و چینش صندلی ها است که صحنه نمایش را ترتیب می دهد پس مشکلی برای دواجرایی بودن در اکو وجود ندارد.

“رستاخیز عشق” نمایشی موسیقایی و با بهره‌گیری از حرکات فرم است، که محمد رحمانیان آن را نوشته است و آهنگسازی آن را سعید ذهنی انجام داده و نادر رجب‌پور به عنوان طراح حرکات موزون با گروه همکاری داشته است.

براساس این خیز، مدیر تولید، هماهنگی و اجرای این نمایش، محمد حیدری و دستیار کارگردان سعید داخ می باشند.

طراحی صحنه و لباس را نیز لادن سید کنعانی بر عهده دارد. در گروه بازیگران نمایش نادر رجب‌پور، اصغر فریدی‌ماسوله، سعید داخ، بهزاد جاودان‌فر، محسن گودرزی، علی براتی، بهادر فاضل، عامر مسافر، حمید جوکار، زهره آقالو، رامک فرخجسته، الناز تاریخی، لیدا فتح‌الهی، ندا سیاسی، غزاله سهیلی و نلی ریحانی حضور دارند.

پیش از این نمایش “رستاخیز عشق” در جشنواره‌ای در ترکیه نیز اجرا شده بود و مسافرآستانه آن را در مجموعه فرهنگی هنری آسمان به مدت ۱۰ شب روی صحنه برد. همچنین این نمایش در مقر یونسکو در فرانسه نیز دو شب اجرا شد.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.