نوبخت: حمله به سفارت عربستان در شان ملت ایران نبود


نوبخت: حمله به سفارت عربستان در شان ایران نبود
سخنگوی دولت اعلام کرد: حمله به سفارت عربستان با شرع و آموزه های اسلامی توجیه ندارد.
پورتال خبری ممتاز نیوز: محمد باقر نوبخت در نشست هفتگی سخنگوی دولت با اصحاب رسانه در واکنش به آنچه شنبه شب در تهران و مشهد مقابل سفارت و کنسولگری عربستان اتفاق افتاد، گفت:حمله به سفارت عربستان با شرع و آموزه های اسلامی توجیه ندارد و از نظر مدنی و قوانین بین المللی در شأن ملت ایران نبود و نیست، قوای نظامی و انتظامی و امنیتی باید دقت بیشتر کنند.
وی همچنین تاکید کرد: عده‌ای که معلوم نیست مقاصدشان برای کدام دولت است از احساسات مردم سوء استفاده نکنند.
محمدباقر نوبخت افزود: برخی کشورهای منطقه در کنار رژیم صهیونیستی از همه همت خود به هیچ وجه فروگذار نکردند تا شرایطی را فراهم کنند که در ابتدا برجام توافق نشود یا اگر این توافق انجام شد به نحوی اجرای برجام را مخدوش کنند.
سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: بسیاری اقدامات نسنجیده و محکوم شده عربستان را در رخدادهای اخیر بی ارتباط با این موضوع نمی دانند و می توان این تلقی را کرد که برخی اقدامات عربستان در جهت مخدوش کردن برجام است.
آقای نوبخت افزود: ان شاء الله مانند بخشی از فعالیتهای آنها که بدون اثر منفی خنثی شد همانگونه برجام عمل خواهد شد.
وی در خصوص میزان عیدی و پاداش کارکنان دولت نیز گفت: باید منتظر مصوبه دولت باشیم.
نوبخت تأکید کرد: وام ۲۵ میلیون تومانی در جهت بسته رونق اقتصادی دولت با هدف مشخص در حال انجام است و کارت اعتباری تا سقف ۱۰ میلیون تومان نیز در نظام اداری در حال اجراست.
سخنگوی دولت درباره زمان تقدیم لایحه بودجه ۹۵ و لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس گفت: اگر هماهنگی ها با مجلس نهایی شود این لوایح تا سه شنبه آینده تقدیم مجلس خواهد شد.
وی افزود: پیش از تقدیم این لوایح به مجلس در نشستی با رسانه ها به طور مفصل جزئیات برنامه ششم و بودجه ۹۵ را تشریح خواهم کرد.
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در خصوص حضور برخی از مدیران دولتی در جلسات احزاب سیاسی در آستانه انتخابات گفت: اینکه یک کارمند دولت در جلسه ای شرکت کند با اینکه دولت بخواهد در انتخابات یک وجه سیاسی را دنبال کند متفاوت است زیرا کار انتخابات در دولت در وزارت کشور متمرکز است و اینکه یک کارمند دولت در جلسه ای حزبی شرکت کند مداخله در فرآیند انتخابات محسوب نمی شود. با اخبار سیاسی سایت خبری ممتاز نیوز همراه باشید.

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. هموطن:

    این کشور کم از دست افراط گرها آسیب ندیده تا حالا.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.