نوبخت در حاشیه جلسه هیئت دولت: تورم نقطه به نقطه ۳۷ درصد شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

آغاز بررسی بودجه ۹۳ در هیات وزیران از هفته آینده

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت از آغاز بررسی لایحه بودجه ۹۳ در هیات وزیران در هفته آینده خبر داد و گفت: براساس گزارشی که از جامعه شهری داریم، نرخ تورم از ۴۱ به ۳۷ رسیده است

نوبخت

خبراقتصادی: محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت‌دولت در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز استانداران آذربایجان غربی، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و هرمزگان تعیین شدند.

نوبخت افزود: علی اوسط هاشمی به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان، جاسم جادری استاندار به عنوان استاندار هرمزگان، ابراهیم رضایی بابایی به عنوان استاندار کرمانشاه و قربانعلی سعادت به عنوان استاندار آذربایجان غربی انتخاب شدند.

وی درخصوص لایحه بودجه سال ۹۳، گفت: لایحه بودجه ۹۳ یکی از مواردی است که هموراه مورد توجه تهیه‌کنندگان بودجه بوده و قانون بودجه سال قبل است.

سخنگوی دولت ادامه داد: بیش از ۱۴۶ بند و ۵۹ تبصره در قانون بودجه سال وجود دارد که معاونت برنامه‌ریزی برای تهیه لایحه بودجه سال ۹۳ تعدادی از آن بندها که نیاز به تکرار نداشته را حذف کرده‌اند.

نوبخت از پیشنهاد لایحه مستقلی تحت عنوان لایحه الحاق ۴ ماده به قانون بودجه ۱۳۸۰ خبر داد و در خصوص لایحه بودجه سال ۹۳، خاطرنشان کرد: تعدادی از لوایح مورد نیاز آماده شده و امروز لایحه بودجه ۹۳ در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تکمیل و تا پایان هفته پیش‌نویس آن به هیات وزیران ارجاع داده می‌شود.

وی ادامه داد: هفته آینده کار رسیدگی به بودجه سال ۹۳ در هیات وزیران آغاز می‌شود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه از شهریورماه تا مهرماه کاهش پیدا کرده که البته انتظار داریم روند نزولی نرخ تورم را بیشتر از این داشته باشیم.

نوبخت با تاکید بر اینکه نرخ فعلی تورم بسیار بالا و مورد رضایت نیست، تصریح کرد: به همین جهت لایحه بودجه ۹۳ به گونه‌ای تنظیم خواهد شد که شاهد نرخ‌های کمتر تورم نسبت به قبل باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که نرخ تروم چقدر کاهش پیدا کرده است، گفت: براساس گزارشی که از جامعه شهری داریم، نرخ تورم از ۴۱ به ۳۷ رسیده است


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.