نوبخت: هیات دولت ۳۵ مصوبه را برای رفع موانع تولید تصویب کرد

ایران > دولت– ممتازنیوز:
سخنگوی دولت از تصویب ۳۵ مصوبه در هیات وزیران برای رفع موانع تولید خبرداد.

به گزارش ایرنا، «محمدباقر نوبخت» روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری در روز تجدید میثاق اعضای دولت با آرمان های امام راحل اعلام کرد که دولت در طی دو هفته اقدامات لازم را برای شناساسی موانع تولید و رفع آنها انجام می دهد.

وی تصریح کرد: در جلسه روز یکشنبه ۱۷ شهریورماه هیات دولت در این زمینه ۳۵ مصوبه به تصویب رسید که انتظار داریم دستگاه ها این مصوبات دولت را در جهت تحقق مطالبات مردم اجرایی کنند.

سخنگوی دولت ادامه داد: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری نیز دستگاه هایی را که در زمینه انجام رفع موانع تولید مکلف شده اند را رصد می کند تا بتوان در کنار این که خوب تصویب می کنیم خوب هم اجرا کنیم.

نوبخت یادآور شد: صندوق توسعه ملی نخستین دستگاهی است که می توان از ظرفیت آن برای رفع موانع تولید استفاده کرد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیتی که در صندوق توسعه ملی در جهت تامین منابع لازم برای سرمایه گذاری بخش های خصوصی و تعاونی وجود دارد ،اقدام مدیریتی این است که این روند طولانی که از زمان تسلیم مدارک در جهت توجیه فنی، اقتصادی و مالی طرح تا زمانی که منابع سرمایه گذاری در اختیار قرار می گیرد، تسهیل شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری همچنین اظهارداشت: دولت مصوب کرد که همه امور با بهبود و تسهیل روش های اجرایی حداکثر در مدت دو ماه به انجام برسد.

نوبخت خطاب به همه مسوولان بانک های عامل مرتبط با صندوق توسعه ملی تاکید کرد که باید منابع این مصوبه هیات وزیران را برای تامین منابع لازم بعد از دریافت مدارک مربوط به توجیه فنی، اقتصادی و مالی در مدت دو ماه را در اختیار سرمایه گذار قرار دهند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.