نوجوانی که از طریق صحبت با فیل ها جان مردم را نجات داد

pic-suprised-girl

pic-suprised-girlیک دختر چهارده ساله از هند می داند که چطور با فیل ها صحبت کند، مهارتی که بیشتر از آنچه تصور می کند به کار می آید.

به گزارش ممتازنیوز ؛ ژوئن سال قبل، یک گلۀ یازده تایی از فیل ها از جنگل های نزدیک به داخل یک منطقه مسکونی در شهر رورکِلا آمدند. قبل از آنچه حیوانات وحشی فرصت پیدا کنند که شهر را روی سر ساکنینش خراب کند، مقامات به سراغ دختر نوجوانی به نام نیرمالا توپو رفتند. چرا که به طرزی باورنکردنی، به نظر می آمد که او قابلیت ارتباط برقرار کردن با فیل ها را دارد.

نیرمالا سریعا از دهکده خود به مرز اوشیدا-جارخند منتقل شد. او را به زمین فوتبالی بردند که فیل ها به طور موقت در آن نگهداری می شدند.

این نوجوان اخیرا اینگونه قضیه را تعریف کرده است “ابتدا دعا کردم و سپس با گله صحبت کردم. آنها آنچه من می گویم می فهمند. من به آنها می گویم که این خانۀ آنها نیست. شما باید برگردید به جایی که به آن تعلق دارید.”

گله شروع به قدم زدن با او کردند. در واقع، کیلومتر ها همراه او حرکت کردند و دختر که تمام مدت با فیل ها صحبت می کرد، آنها را دوباره به درون جنگل بازگرداند.

معمولا فیل ها در مناطق نزدیک به جنگل، مکررا به روستاها و شهرها حمله می کنند، خانه ها را نابود می کنند و مردم را زیر پا له می کنند. هرچقدر که محل زندگی آنها بیشتر مورد تعارض انسان ها قرار بگیرد، هر چقدر که فعالیت هایی مثل استخراج معدن و قطع کردن درختان بیشتر شود، احتمال اینکه آنها از جنگل خارج شوند بیشتر است.

نامالا، که با عنوان “تارزان زن” شناخته می شود، با فیل ها با گویش محلی قوم خود، یعنی مانداری، سخن می گوید. او توضیح می دهد که به خاطر اینکه مردم قبیله و فیل ها (در میان دیگر حیوانات وحشی) برای مدت زیادی با هم در یک منطقه زندگی کرده اند، فیل ها زبان آنها را متوجه می شوند.

نه تنها این داستان یک دختر جوان و شجاع را نشان می دهد که از مهارت های خود برای کمک کردن هم به انسان ها و هم به حیوانات استفاده می کند، بلکه همچنین ثابت می کند که برای دو نژاد بسیار متفاوت هم امکانش هست که با یکدیگر پیمان ببندند و ارتباط برقرار کنند.

مطالب مرتبط:

  1. زیبایی و سلامتی در نوجوانی
  2. با تلاش امدادگران یک زن باردار از میان برف و کولاک نجات یافت

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.