نوروزی : دولت توان مهار گرانی ها را نداشت

چکیده: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از عملکرد دولت در خصوص تنظیم بازار کالاهای اساسی انتقاد کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود اقتصادی کشور و گرانی در کالاهای اساسی، تاکنون هیچکدام از سیاست های دولت در زمینه مهار گرانی ها موثر نبوده و ناکارآمدی دولت در تنظیم بازار مشهود است .

به گزارش ارانیکو به نقل از خبرگزاری خانه ملت  رحمت الله نوروزی افزود: دولت همواره در برنامه های خود از تأمین منافع تولید کننده و مصرف کننده در راستای تنظیم بازار صحبت می کند، در صورتیکه تاکنون تلاش های وزارتخانه های اقتصادی در این زمینه کارساز نبوده و ما همواره شاهد افزایش قیمت ها هستیم.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به شرایط موجود در گرانی کالاهای اساسی و افزایش بی رویه و روز افزون قیمت ها، در حال حاضر نه تولید کننده و نه مصرف کننده از وضع موجود رضایت ندارند که وزارتخانه های اقتصادی دولت باید راه حل منطقی در این زمینه یافته و علل آن‌را بررسی کنند.

وی اظهارداشت: در حال حاضر هم تولید کننده و هم مصرف کننده از افزایش بی رویه قیمت ها ناراضی اند که در این خصوص وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و امور اقتصادی و دارایی باید در این خصوص چاره اندیشی کرده و راه حل های اساسی بیابند.

این نماینده مجلس نهم تأکید کرد: دولت و وزاتخانه های اقتصادی و متولی تنظیم بازار باید آسیب شناسی کرده و تهدیدها را در راستای حمایت از تولید ملی به فرصت تبدیل کنند.

نوروزی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین مشکل در حوزه کشاورزی و دامداری کشور، تأمین نهاده های دامی و عرضه به موقع آن در بازار است، افزود: در حال حاضر دامداران و تولید کنندگان محصولات دامی از گرانی نهاده ها رنج می برند که دولت باید به آن ها رسیدگی کرده و راهکارهای اساسی بیاندیشد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس، تصریح کرد: مشکلات بوجود آمده در حوزه تنظیم بازار نشأت گرفته از، نبود سیستم مدیریتی یکپارچه در این بخش است که ادامه این روند و اصلاح نشدن آن موجب سرایت ضعف های موجود در بازار به سایر بخش ها نیز شده و بر مشکلات می افزاید که باید هر چه سریعتر اصلاح شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان یادآور شد: پراکنده بودن سیاست گذاری در حوزه تولید و واردات کالا از جمله عوامل آشفتگی بازار است که باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.