نوروز بازار بنزین را سکه کرد!

۲۹م اسفند ،

خبرگزاری مهر: همزمان با افزایش سفرهای نوروزی میزان فروش روزانه بنزین آزاد ۷۰۰ تومانی با ثبت یک رکورد تازه به مرز ۲۰ میلیون لیتر افزایش یافته است ضمن آنکه بیش از ۱٫۳ میلیارد لیتر به کارت‌های خالی سوخت واریز شده است.

 ۱۱۰ لیتر سهمیه بنزین فروردین ماه ساعت ۲۴ چهارشنبه امشب ۳۰ اسفند ماه به کارت‌های هوشمند سوخت واریز شد که این شامل ۶۰ لیتر سهمیه عادی بنزین فروردین و ۵۰ لیتر سهمیه ویزه نوروزی است.

بر اساس آمارهای رسمی وزارت نفت در حال حاضر حدود ۲۴ میلیون کارت هوشمند بنزین و گازوئیل در سطح کشور فعال است که از این تعداد نزدیک به ۱۲ میلیون کارت سوخت برای خودروهای شخصی صادر شده است.

یش از یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون لیتر بنزین با نرخ نیمه یارانه‌ای ۴۰۰ تومانی به کارت های هوشمند سوخت واریز شد.

این در حالی است که تا پیش از واریز این سهمیه بنزین نیمه یارانه ای، فروش بنزین آزاد در جایپگاه های سوخت کشور با ثبت یک رکورد تازه به مرز ۲۰ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

به عبارت دیگر با افزایش سفرهای برون شهری و نوروزی مردم و با توجه به عدم واریز سهمیه بنزین فروردین فروش بنزین آزاد در جایگاه های سوخت رونق مجددی یافته است.

مطابق با اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سهمیه‌های بنزین از اولین دقیقه یکم فروردین ماه سال قابل برداشت است.

با واریز سهمیه عادی بنزین فروردین، برای سومین سال متوالی سهمیه و قیمت بنزین خودروهای شخصی، خدماتی و عمومی خودروها در فروردین ماه سال تثبیت شده است.

همچنین برای نوروز امسال ۲۵ لیتر سهمیه بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت‌ها با نرخ نیمه یارانه ای اختصاص یافته است، این در حالی است که برای فروردین ماه هیچگونه تغییری در سهمیه خودروهای عمومی و خدماتی حاصل نشده است.

از سوی دیگر، برای فروردین ماه سال سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی بدون محدودیت، در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه ای ۴۰۰ تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است.

مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیشتر در گفتگو با مهر با اشاره به اتخاذ تدابیر ویژه به منظور واریز ۵۰ لیتر سهمیه ویژه بنزین نوروزی مردم، اعلام کرده بود: در حال حاضر بیش از ۵ هزار جایگاه بنزین، گازوئیل، گاز مایع و CNG در استانهای مختلف کشور به طور همزمان در مدار بهره برداری و فعالیت قرار دارند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.