نوزادان انگلیسی با فقر به دنیا می آیند

به گفته کارشناسان اقتصادی انگلیس این کشور در آینده بیش از حد پیش بینی ها به ورطه فقر فرو خواهد رفت.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اسکای نیوز ، هر کودکی که الان در انگلیس متولد شود ، از همان بدو تولد ورشکسته است.آنها ورشکسته در کشوری که یک تریلیون پوند بدهی ملی دارد ، به دنیا می آیند.شهریه دانشگاهها رو به افزایش است، هزینه های بهداشتی کمرشکن شده و مستمری مستمری بگیران کاهش یافته است.مردم نیز که احساس می کنند فریب شان داده اند ، سر به شورش گذاشته اند.اما آنهایی که خیلی جوان هستند و فعلا قادر نیستند اعتراض کنند، موقعی که باید قرض های ما را بپردازند ، چه واکنشی نشان خواهند داد؟
کارشناس اسکای نیوز می گوید: هر روز پول بیشتری خرج می کنیم و قبض پرداخت آن را برای آیندگان باقی می گذاریم.

کارشناس دیگری می گوید: نسل جدید انگلیس شاهد انفجار بمب خواهد بود.
اسکای نیوز افزود: رونق بازار مسکن و بازار بورس در دهه های پیشین این باور غلط را در انگلیس شکل داد که بی حساب خرج کنید و بعدا آن را پرداخت نمایید.همین باعث شد تراز نامه انگلیس نامتوازن شود.خرج کردن های بی حساب خانواده ها با تکیه بر کارت های اعتباری افزایش یافت و بدهی های اعتباری به یک و نیم تریلیون پوند رسید و هنوز نیز در حال افزایش است. دولت نیز همین رویه را دنبال کرد.از سال دو هزار تا دو هزار و ده ، خرج کردن دولت از چهارصد و پنجاه میلیارد پوند به هفتصد میلیارد پوند رسید.
در ماه مارس امسال، میزان بدهی های دولت انگلیس از مرز یک تریلیون پوند گذشت.
خبرنگار اسکای نیوز برای نشان دادن میزان واقعی این بدهی یک تریلیون پوندی چنین قیاس می کند: اگر یک بسته اسکناس بیست پوندی را در طول خیابان کنار یک تاکسی قرار دهیم، طول تاکسی و کمی بیشتر حدود یک میلیون پوند خواهد شد. اما اگر بخواهیم یک تریلیون پوند را این گونه نشان دهیم ، باید از پاریس ، رم در یونان و عربستان سعودی بگذریم و بعد هم به دبی برسیم.
پیش بینی می شود که میزان بدهی انگلیس در سال دو هزار و شانزده به یک و چهاردهم تریلیون پوند برسد.که در این صورت خط اسکناس ها به بانکوک پایتخت تایلند می رسد.

ارسال نظر :


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.