نوزدهمین جشنواره بین المللی تجسمی جوانان فردا در گرگان آغاز می شود

دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در جشنواره نوزدهم، ۳۲۰ هنرمند داخلی و نزدیک به ۳۸ هنرمند خارجی شرکت خواهند کرد.

‘غلامرضا منتظری’ خاطرنشان کرد: تاکنون حضور هنرمندان ۲۱ کشور در این جشنواره قطعی شده و منتظر اعلام نهایی سایر کشورها و معرفی دیگر هنرمندان به دبیرخانه هستیم.

وی به تفاوت های این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی جوانان با دوره های گذشته اشاره کرد و گفت: سطح آموزش کارگاه های آموزشی در این دوره رشد کمی و کیفی خواهد داشت.

مدبر کل ارشاد استان گلستان به ارائه بسته های آموزشی به هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره اشاره کرد و افزود: سال گذشته در گرگان فقط یک کارگاه آموزشی برگزار شد که امسال همزمان با ثبت جهانی برج قابوس شهر گنبد، کارگاهی در این خصوص و به منظور خلق آثار هنری مرتبط برگزار می شود.

منتظری ادامه داد: برپایی کارگاه های موضوعی از جمله بیداری اسلامی، از دیگر برنامه های جشنواره تجسمی جوانان است که امسال به صورت خیابانی برگزار می شود و بیش از ۶۰ هنرمند داخلی و خارجی در آن حضور خواهند داشت.

وی گفت: در این دوره از رقابت هنری بر روی بوم با مشارکت هنرمندان گرگانی تصویری با موضوع ‘عفاف و حجاب’ خلق خواهد شد، که این تابلو در روز اختتامیه – ۱۷ شهریور ماه – رونمایی می شود.

دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان خاطر نشان کرد: نظر به اینکه اختتامیه این جشنواره همزمان با روز ملی ورزش های باستانی و زورخانه ای خواهد بود، برنامه ویژه ای نیز در این ارتباط اجرا می شود.

مدیر کل ارشاد استان گلستان افزود: این جشنواره از ۱۴ تا ۱۷ شهریور ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود و هنرمندان طی برپایی این رویداد با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

منتظری گفت: براساس تصمیات اتخاذ شده برای پنج سال آینده نیز این رویداد بین المللی در گلستان برگزار می شود.

فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۶۹۶۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.