نوسازی هر هکتار بافت فرسوده بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان است

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: در کشور ما حدود ۷۲ هزار هکتار بافت فرسوده در ۴۷۱ شهر شناسایی شده و هزینه‌ای که برای نوسازی هر هکتار صرف می‌شود بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان است .


به گزارش سرویس اقتصادیممتازنیوز،مجید کیان پور معاون وزیر راه و شهر سازی و بابیان مطلب فوق گفت : حدود هفت هزار هکتار از آن تاکنون بازسازی و بهسازی شده است در نتیجه ۶۵ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور باقی مانده است که اگر این میزان را در ۱۰ میلیارد تومان ضرب کنیم رقم نجومی و غیرقابل تخصیصی به دست می‌آید.

کیان پور در ادامه توضیح داد: منافع مالى سرمایه گذارى در بافت هاى فرسوده شهرى در قالب بسته هاى حمایتى تشویقى شامل نرخ پایین سود تسهیلات، عدم نیاز به سپرده گذارى جهت بهره مندى از تسهیلات ساخت و فروش اقساطى، تخفیف در عوارض شهردارى، و بسیارى دیگر از مساعدت هاى دولتى باعث شده تا در طول سال هاى اخیر سرمایه گذارى در حوزه بافت فرسوده از سایر نقاط شهرى متمایز و سودآورتر باشد.

وی مشارکت حداکثری مردم را بسیار مهم خواند و در ادامه گفت : بدون مشارکت واقعی مردم نوسازی بافت های فرسوده امکان پذیر نخواهد بود .

معاون وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه طی چند سال اخیر روند پرداخت تسهیلات به نوسازی بافت فرسوده روند رو به رشدی داشته است اظهارداشت : میزان تسهیلات پرداخت شده به بافت فرسوده سال ۸۸ به۳۰ هزار فقره در سال ۸۹ به حدود ۶۰ هزار مورد و سال گذشته به ۷۵ هزار و ۶۰۰ مورد رسیده است که در صورت مقایسه می‌توان روند رو به رشدی از آن را طی چند سال اخیر مشاهده کرد.

وی افزود : اما امسال برای اولین بار تسهیلات برای نوسازی تا سقف ۲۰۰ هزار مورد افزایش یافته که ۱۰۰ هزار مورد آن از منابع داخلی بانک‌ها با تصویب کارگروه مسکن از طریق بانک مرکزی بین شش بانک توزیع شد.

معاون وزیرراه و شهر سازی با اشاره به اینکه نرخ تسهیلات در این مورد ۱۵ درصد در دوره فروش اقساطی و ۲۰ درصد در دوره مشارکت است. خاطر نشان کرد ، یکصد هزار مورد دیگر هم از محل خط اعتباری مسکن مهر توسط وزارت راه‌و‌شهرسازی به بانک مسکن ارجاع داده شده که پرداخت تسهیلات صورت گیرد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.