نوسانات ارز و سکه ریشه در سیاست‌های اجرایی و نظارتی دولت دارد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: هنگامی که تصمیمات اقتصادی و فضای پولی کشور توسط دولت سیاستگذاری، اجرا، کنترل و نظارت می‌شود نمی توان در این فضا عوامل غیردولتی یا خصوصی را دخیل و مقصر دانست.

حسن لاسجردی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران در ارتباط با دلایل نوسانات قیمت سکه و دلار اظهار داشت: در توضیح نوسانات بازار ارز اولویت بندی عوامل دخیل بسیار کمک کننده است اما در ابتدا مسئله‌ای که باید به آن توجه شود اصل پذیرش این نوسان و تبعات منفی آن براقتصاد کشور و زندگی مردم از سوی دولتمردان و تصمیم گیرندگان نظام است.

وی با بیان اینکه علل نوسانات ارزی به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شود، گفت: دربعد داخلی هنگامی که تصمیمات اقتصادی و فضای پولی کشور توسط دولت سیاستگذاری، اجرا، کنترل و نظارت می‌شود نمی‌توان در این فضا عوامل غیردولتی یا خصوصی را دخیل و مقصر دانست.

لاسجردی در ادامه با اشاره به وظایف دولت در شرایط بحران اقتصادی کشور تصریح کرد: در این فضا دولت باید پاسخگوی معضلات پیش آمده باشد و با صداقت مشکلات را با مردم درمیان بگذارد چراکه  توجیهاتی که مطرح می‌شود، عصبانیت اجتماعی و التهابات روانی در جامعه را افزایش می‌دهد.

وی در ادامه افزود: کسانی که مسئولیت هدایت، کنترل و ساماندهی بازار را برعهده دارند باید به مسئولیت خود درست عمل کرده و هرجا خطایی اتفاق افتاد درصدد جبران آن برآیند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نظام‌های سلطه‌جو در شرایط فعلی دچار لطمه، سختی و تنگناهایی شده‌اند که دستشان را برای اعمال فشار باز نمی گذارد؛ در این شرایط نظام جمهوری اسلامی ایران موفق شده است بخشی از فشارهای ناشی از تحریم را کنترل کند.

انتهای پیام/ 
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.