نوسانات در تصمیم‌گیری‌ها سبب تشدید اثرات تحریم ها می گردد

۱۶م آذر ،

چکیده: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نوسانات بازار ارز و پول را مربوط به تحریم ها ندانست و تصریح کرد: تصمیمات دیر، بی موقع و ناقص التهاب در بازار را تشدید کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نوسانات بازار ارز و پول را مربوط به تحریم ها ندانست و تصریح کرد: تصمیمات دیر، بی موقع و ناقص التهاب در بازار را تشدید کرده است.

الیاس نادران پیش از ظهر پنجشنبه در سومین کنگره سراسری دبیران شهرستان های جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در شهر گلمکان اظهار کرد: تشکیل صندوق های ذخیره ارزی و توسعه ملی نمونه تلاشهای رهایی از اتکاء به درآمدهای نفتی بوده اما همواره دولتها به آن وفادار نبوده اند.

کارآمدی و عدالت پایه های الگوی اقتصادی نظام است

عضو هیات موسس جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به مدل های اقتصادی نظام های سوسیالیستی و لیبرالیستی افزود: اصل ۴۴ تبلور مدل اقتصادی نظام جمهوری اسلامی است که در آن هم باید کارآمدی و هم توزیع عادلانه منابع با هم ارتقاء یابد.

وی افزود: الگوی اقتصادی نظام یک الگوی تلفیق یافته بر پایه کارآمدی و عدالت است.

وی اظهار کرد: شفاف سازی، رهایی از خام فروشی نفت و رقابتی کردن از مولفه های الگوی اقتصادی نظام است که هنوز تا رسیدن به آن فاصله داریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مشکل ساختاری را یکی از عارضه های جدی اقتصاد ملی برشمرد و گفت: نفوذ درآمد نفت به اقتصاد و خام فروشی یکی از مشکلات ساختاری اقتصاد است که دولتها را مستغنی از اتکاء به تولید ملی کرده است.

نوسانات در تصمیم گیری ها سبب تشدید اثرات تحریم ها می گردد

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تحریم های تجاری و اقتصادی را یکی دیگر از عارضه های اقتصاد ملی برشمرد و گفت: نوسانات در تصمیم گیری ها سبب شده تحریم ها از سوی دشمنان تشدید شود.

نادران نوسانات بازار ارز و پول را مربوط به تحریم ها ندانست و تصریح کرد: تصمیمات دیر، بی موقع و ناقص التهاب در بازار را تشدید کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از خود تحریمی های دولت گفت: ایجاد ثبات در بازهای ارز و پول چرخه اقتصادی را با ثبات می کند.

وی از مدیریت مصرف بنزین دولت قدردانی کرد و افزود: دشمنان اکنون با ملاحظه مدیریت بنزین از تحریم کشور در این عرصه خسته و منصرف شده اند.

اختلافات بی اساس بین تصمیم گیران کشور از دغدغه های رهبری

وی وحدت را لازمه مدیریت اقتصادی کشور برشمرد و اظهار کرد: بی اعتمادی و اختلافات بی اساس بین تصمیم گیران کشور یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است که منجر به ایجاد شکاف و بهره برداری حداکثری دشمنان خواهد شد.

این نماینده مجلس تمکین از راهبردهای مقام معظم رهبری را تنها راه عبور از مشکلات برشمرد و گفت: مقاومت و مدیریت بر اقتصاد بدون ذخایر ارزی هم ممکن و میسر است.

نادران با اشاره به کسب درآمد ۳۰ هزار میلیارد دلاری کشور از درآمدهای نفتی تصریح کرد: چنانچه این درآمدها به خوبی مدیریت شود و با وجود برخورداری از توان دانش فنی بالای متخصصین می توان از این مشکلات عبور کرد.

وی همچنین با انتقاد از سیاست موازنه مثبت در دولت افزود: علاج نقدینگی به سامان کردن ۶۵ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی است که قریب به ۱۰ هزار میلیارد تومان این میزان مربوط به معوقات با متوسط ۱۰ میلیون ریال است.

گفتنی است در این جلسه نادران به سئوالات دبیران شهرستانی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی پاسخ گفت.

سومین کنگره سراسری دبیران شهرستان های جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی از ۱۵ الی ۱۷ مرداد در مجتمع فرهنگی،تربیتی شهید بهشتی در شهر گلمکان در حال برگزاری است.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.