نوسانات قیمت به مهد کودک هم رسید

این روزها مهدهای کودک شامل بیشترین نوسانات قیمت در طول عمر خود بودند طوری که اول قرار بود افزایش قیمت در مهد ها مشاهده نشود اما در پایین شهر تا بالای شهر همچون پایه تا نوک کوه با هم تفاوت دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران :
هر بار که قرار شد قیمتی رسما اعلام شود این امر صورت نگرفت بلکه خود مسئولین امر نیز با مشکلات عدیده ای رو به رو شدند و مجبور به تشکیل کمیته سه جانبه برای حل آن شدند.
اما در حالی که اوایل ماه جاری رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۱۰ درصدی شهریه مهدهای کودک خبر داده بود هنوز به پایان ماه نرسیدیم معاون اجتماعی این سازمان از ۱۷ درصد افزایش در مهد ها خبر می دهد.
وی بالاترین شهریه را ۲۵۰ هزار تومان برای شیرخواران در شمیرانات دانست و اظهار داشت: کمترین میزان شهریه از ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان برای گروه سنی نوپا در استان های ایلام، هرمزگان، آذربایجان شرقی و غربی و … است.
وی با اشاره به برگزاری کلاس در مهد های کودک یادآور شد: در صورت برگزاری کلاس توسط مهدها هزینه و شهریه ها فقط ۲۰ درصد افزایش می یابد.
نفریه اضافه کرد: مهدهای کودک فقط می توانند حداکثر ۴ کلاس برای کودکان برگزار کنند.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان این که خانواده ها برای اطلاع دقیق از تعرفه و شهریه های مهد کودک می توانند به سایت بهزیستی مراجعه کنند خاطر نشان کرد: امسال برای اولین بار شهریه ها به تفکیک استان ارزیابی شده و در سامانه بهزیستی قرار دارد.
وی اضافه کرد: همچنین خانواده ها می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و افزایش قیمت در مهد ها به بهزیستی استان خود اطلاع دهند تا با مرکز مربوطه برخورد جدی صورت گیرد.
امیدواریم این بار مسئولین به وعده خود عمل کنند و ما در مهد های کودک شاهد افزایش های چشمگیر و برگزاری کلاس های متعدد با قیمت های بالا نباشیم تا شاید با این رویه همه پدر و مادر ها قادر به نگهداری فرزندان خود در مهد های کودک باشند./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.