نوسانهای هورمونی و تاثیراتش در روابط جنسی

نوسانهای هورمونی و تاثیراتش در روابط جنسی :

نوسانهایی که در طول ماه بر روی هورمون ها اتفاق می افتد ، بر روی بدن زن اثرمیگذارد .

نوسانهای هورمونی و تاثیراتش در روابط جنسی  :

نوسانهایی که در طول ماه بر روی هورمون ها اتفاق می افتد ، بر روی بدن زن اثرمیگذارد . مثل : خسته بودن  یا انرژی داشتن ، عدم علاقه به روابط جنسی ، افسرده یا خوشحال بودن ، داشتن حس شهوت . در صورتی که شما موفق به پیش بینی این نوسانات شوید ، می توانید از تک تک موقعیتهای زندگیتان ، نهایت استفاده را ببرید . در این مقاله دوره رفتاری شما را بین ۱ الی ۲۸ روز مورد بررسی قرار داده و همینطور برای داشتن زندگی جنسی و روانی بهتر راهکارهایی را برای این نوسانات در نظر گرفتیم .

۱ الی ۷ مین روز :

میتوان این هفته را به بدی نامگذاری کرد ، چون دردسرهای زیادی را به دنبال دارد . زیرا ، زمان پریود شما از اولین روز این هفته است ، و علاوه بر درد شدیدی که برای برخی به همراه دارد ، به دلیل بالا رفتن هورمون پروستاگلاندین (ماده ای شیمیایی است که روده را تخریب میکند) باعث اسهال میشود . و کسانی که از بیماری آسم یا میگرن رنج میبرند ، باعث تشدید شدن بیماریشان میشود .

هرچه به اتمام این دوره نزدیک میشوید ، به دوره ی جدیدی به نام فولیکولی برخورد میکنید . در این زمان تخمک ها به آرامب رشد میکنند ، سپس بعد از رشد از تخمدان آزاد میشوند . این زمان ، موقع خوبی برای فعالیتهای مغز میباشد . در واقع اگر دنبال فعالیت و نوع آوری هستید ، این زمان بسیار مناسب است . زمان این دوره ششمین روز قاعدگی است .

برقراری روابط جنسی در این زمان :

به دلیل آنکه ، مقدار استروژن که است ، باعث دیر تحریک شدن بدن میشود . و اگر طالب رقراری روابط جنسی در این دوره هستید ، شریک جنسی شما باید بیشتر تلاش کند تا شما تحریک شوید .

b931453c5eede4522d52f0bd7b20e753

۸ الی ۱۴ مین روز :

میتوان از این هفته برای تولید مثل استفاده کرد ، زیرا برای بچه سازی هفته بسیار خوبی است . همان طور که میدانید ، تخمک گذاری در ۱۴ مین روز اتفاق می افتد و زمانی که بدن خود را برای این امر آماده می سازد ، استروژن که سبب تحریک میشود ، به تدریج افزایش پیدا میکند . زمانی که رنگ آن مایع خارج شده از واژن از سفید و یا زرد کم کم به رنگ شفاف در می آید ، میتوان دریافت که تخمک گذاری انجام شده و شما قدرت بارور شدن را دارا هستید .

البته در برخی از خانم ها به همراه تغییر رنگ مایع ، گاهی دل درد و خون ریزی هم دیده میشود . از این هفته میتوان به عنوان بهترین هفته برای روحیاتتان نام برد  .

افزایش استروژن در ابتدا بسیار آرام و در یک سطح اتفاق می افتد ، اما بعد از ای عمل افزایش استروژن سریع تر رخ میدهد . زمانی که تخمک گذاری انجام شد (در ۱۴ مین روز) شما فردی متعادل خواهید بود . و از نظر روانی فردی آرام و با حوصله هستید .

برقراری روابط جنسی در این زمان :

اگر در این زمان روابط جنسی را برقرار میکنید ، بایدگفت بهترین زمان خواهد بود و از روابط جنسی خود به شدت لذت خواهید برد . و انزال بهتری را پیش رو خواهید داشت . و این لذت بر شریک جنسیتان هم اثر میگذارد و اونیز از این روابط جنسی ، رضایت کامل خواهد داشت .

ten_steps_on_how_to_make_your_husband_happy

۱۵ الی ۲۱ مین روز :

این هفته برای پوستتان چندان رضایت بخش نخواهد بود . به دلیل آنکه رحم پوشش جدیدی را برای خود می سازد باعث میشود شما بر روی پوستتان شاهد جوش و لک باشید . اگر جزء این دسته افراد هستید ، پیشنهاد میکنم تحت نظر دکتر ، برای مدت یک هفته از آنتی بیوتیک استفاده کنید.

از آنجا که چند روز بعد از شروع این هفته (۴ مین روز) پروژسترون در بدن شما افزایش پیدا میکند ، باعث میشود شم به طور بسیار ناگهانی ، خوشحال و خوشبین شوید . سعی کنید در این مواقع در قرعه کشی ها شرکت کنید . در این هفته اعتماد به نفس شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا میکند . در مجموع هفته بسیار خوبی ست پس از آن لذت کافی را ببرید .

happy-woman

۲۲ الی ۲۸ مین روز :

در این زمان ، هورمون پروژسترون به صورت چشمگیری افزایش پیدا میکند (به بالاترین حد ممکن میرسد) . و این نمایانگر این است که شما در دوره قبل از پریود هستید . گاهی اوقات در برخی افراد هیچ نشانه مثل (سردرد یا درد سینه)  وجود ندارد . در این دوران بدن عرق بیشتری میکند یا موی صورت رشد بیشتری میکند که دلیل آن ، ترشح هورمون مردانه تستوسترون در بدن شماست . این هفته تاثیر منفی بر روی روحیه شما خواهد گذاشت از این رو لقب بدترین هفته را دارد .

در این زمان شما احساس میکنیئ افسرده هستید و گوشه گیر میشوید . این دوره باعث افزایش اشتها شما میشود . پیشنهاد میکنم در این دوره از سیب زمینی پخته یا از برگر بوقلمون استفاده کنید ، زیرا هردوی اینها دارای آمینو اسید هستند که بر روحیه شما تاثیر مثبت دارند و باعث بالا رفتن روحیه میشوند . اگر در این دوره ، نفخ گریبان گیر شما میشود ، میتوانید از غذاهایی استفاده کنید که پروتئین بیشتری دارند یا کم نمک باشند . این غذاها باعث میشود که کمتر دچار نفخ شوید و همچنین باعث بالا رفتن روحیه شما میشود .

در این زمان به دلیل آنکه حرارت بدن بالاست ، کالری بیشتری را میسوزاند و به همین دلیل از چاقی جلوگیری میکند .

به دلیل آنکه تستوسترون در این دوره افزایش پیدا می کند باعث آرام شدن صدای شما میشود و بر جذابیت صدای شما می افزاید .

روز آخر یعنی  ۲۸ مین روز :

شما دچار سردرد و کم خوابی میشوید یا شکم تان باد میکند که در این حالت باید در نظر داشته باشید ، پریود شما فردا آغاز میشود .

نوشته نوسانهای هورمونی و تاثیراتش در روابط جنسی اولین بار در فلکس پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.