نوسانی شدن سکه در فضای ۷ روز گذشته

بازار سکه در هفت روز گذشته شاهد فراز و فرودهایی در قیمت بود اما در نهایت با کاهش ۱۰ هزار تومانی نسبت به آغازهفته به کار خودش پایان داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، نوسانات و تغییرات قیمتی دلار سبب نوسانی شدن این بازار طلایی شد به طوری که هر قطعه سکه بهار آزادی در هفته قبل در پایین ترین قیمت به ۷۲۴ هزار تومان و در بالاترین سطح به ۷۵۵ هزار تومان رسید که فاصله این دو سطح ۳۱ هزار تومان است.

این گزارش حاکی است، در روز شنبه به دنبال سقوط قیمت دلار و با وجود افزایش بهای جهانی طلا در بازارهای جهانی، بازار سکه شاهد کاهش قیمت ها بود به طوری که هر قطعه سکه بهار آزادی در طرح قدیم و امامی ۲۰ هزار تومان سقوط و با بهای ۷۵۹ و ۷۵۵ هزار تومان به فروش رسید نیم سکه و ربع هم ۱۰ و ۵ هزار تومان ارزان شدند و با بهای ۳۷۷ و ۱۹۳ هزار تومان معامله شدند سکه یک گرمی نیز با بهای ۱۱۳ هزار تومان و با افت ۳ هزار تومانی فروخته شد.

براساس این گزارش، در روز یکشنبه با کاهش بیشتر دلار، قیمت ها نیز در بازار سکه کاهشی تر شد و این روز در صبح روز دوشنبه هم ادامه پیدا کرد و بهای سکه بهار آزادی در صبح روز دوشنبه با کاهش بهای جهانی طلا تا سطح ۷۲۸ هزار تومان در طرح قدیم و ۷۲۴ هزار تومان در طرح امامی پایین آمده نیم سکه و ربع هم به ۳۶۴ و ۱۸۶ هزار تومان و سکه یک گرمی به ۱۱۰ هزار تومان رسید اما از ظهر روز دوشنبه با افزایشی شدن دلار، بهای سکه ها هم رشد یافت و قیمت ها تا غروب به ۷۳۲ هزار تومان برای طرح قدیم و ۷۲۸ هزار تومان برای طرح امامی رسید نیم سکه و ربع هم هرکدام یک هزار تومان افزایش یافتند اما سکه یک گرمی بدون تغییر باقی ماند.

این گزارش می افزاید، در روز سه شنبه با توجه به نرخ افزایش یافته ۱۹۵۴ تومانی دلار و اونس ۱۶۰۹ دلاری قیمت ها در بازار سکه رشد بیشتر یافت و قیمت سکه در طرح قدیم و امامی به ۷۴۰ و ۷۳۷ هزار تومان رسید نیم سکه هم ۳ هزار تومان رشد یافت اما ربع سکه و سکه یک گرمی بدون نوسان و با بهای ۱۸۷ و ۱۱۰ هزار تومان معامله شدند.

بنابراین گزارش، در روز چهارشنبه رشد بهای طلا و دلار قیمت سکه بهار آزادی را ۸ هزار تومان بالا برد و طرح قدیم و امامی با قیمت ۷۴۸ و ۷۴۵ هزار تومان در بازار به فروش رسیدند.

نیم سکه نیز نسبت به روز قبل ۵ هزار تومان و ربع سکه و سکه یک گرمی هر کدام با رشد ۲ هزار تومان، با بهای ۳۷۳ و ۱۸۹ و ۱۱۲هزار تومان فروخته شدند.

شایان ذکر است، بازار در پنج شنبه هفته قبل به مناسبت میلاد امام زمان(عج) تعطیل بود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.