نوسان قیمت و کمبود “نهادهای دامی” مشکل اصلی تولید‌کنندگان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با توجه به اینکه نهادهای دامی می‌تواند تعیین‌کننده قیمت گوشت سفید و قرمز باشند باید با اتخاذ تدابیر لازم در تأمین و رفع نوسان قیمت‌ نهادهای دامی تولیدکنندگان تلاش کرد.

سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد باشگاه خبرنگاران، افزود: با تحقق برنامه‌ریزی جامع، در تأمین نهادهای دامی وابستگی بسیاری به واردات نخواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه تأمین نهادهای دامی می‌تواند تعیین‌کننده قیمت گوشت سفید و قرمز باشد تصریح کرد: با خروج بازار از انحصارگران و اتخاذ برنامه‌ریزی مدون در تولیدات داخلی بر اساس الگوی کشت و آمایش می‌توان به سمت خوداتکایی و رفع مشکلات گام برداشت.

وی با بیان اینکه ۷۰ الی ۸۰ درصد تأمین ذرت دامی نباید در اختیار یک واردکننده باشد خاطرنشان کرد: چنانچه تأمین نهادها در اختیار عده‌ای خاص باشد ممکن است در راستای تأمین منافع مالی یک شخص بازار داخلی متضرر شود.

نماینده مردم شوش دانیال تأکید کرد: تا زمانی که برنامه‌ریزی و نظارت درستی در مدیریت و تأمین نهادهای دامی نداشته باشیم مشکلات به طور اساسی حل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان داخلی در مجلس شورای اسلامی در حضور مسئولان مطرح شده است افزود: امیدواریم با جلوگیری از انحصارگری در واردات از سوی اشخاص خاص و تأمین امنیت و نهادهای غذایی در کشور مشکلات برطرف و طبق فرمایش مقام معظم رهبری در تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از تولیدات داخلی حمایت شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.