نوسان ۲۰۰ تومانی دلار در یک هفته

نوسان ۲۰۰ تومانی دلار در یک هفته | چاپ |
یکشنبه ۲۲ مرداد ساعت ۰۱:۱۷

بینا- بازار ارز در هفته گذشته با نوسان شدیدی مواجه شد، در این هفته هر دلار با افت و خیز ۲۰۰ تومانی مواجه شد و فعالان اقتصادی را حسابی کلافه کرد.
به گزارش طلا،‌ در هفته گذشته به دنبال انتشار خبر تغییر نرخ ارز مرجع و مسجل شدن افزایش قیمت آن دومین هیجان قیمتی به بازار ارز وارد شد و دلار را تا سطح ۲۲۰۰ تومان بالا برد.
بر اساس این گزارش، هنوز از خبر اعمال محدودیت فروش ارز مسافری و تاثیر آن بر بازار ارز و عبور دلار از مرز ۲۰۰۰ تومان مدتی نگذشته بود که در هفته گذشته دومین هیجان قیمتی به این بازار وارد شد و در پی سخنان رئیس کل بانک مرکزی در روز شنبه برای تغییر نرخ ارز ۱۲۲۶ تومانی و به رسمیت نشناختن هیچ قیمتی به جز نرخ مرجع توسط این بانک بازار ارز را با نوسان شدید و قیمت های متفاوتی از دلار روبرو کرد، گرچه سخن رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای ماندن نرخ ارز مرجع بر روی ۱۲۲۶ تومان تا حدودی بهای دلار را پایین آورده و در آخر هفته تا ۲۰۳۰ تومان هم سقوط کرد.
بنابراین گزارش دلار در روز شنبه بر روی نرخ ۲۰۱۱ تومان قرار گرفت که نسبت به پنجشنبه گذشته ۷ تومان کاهش داشت اما پس از انتشار خبر تغییر نرخ ارز مرجع و مسجل شدن افزایش قیمت آن نرخ این اسکناس پشت سبز در ظهر روز یکشنبه به ۲۰۳۵ تومان رسید که البته نوسانات این بازار همچنان ادامه داشت و تا غروب بهای دلار به ۲۰۴۲ تومان هم رسید.
با رسیدن دلار به این سطح، یورو و پوند هم با رشد ۳۸ و ۳۵ تومانی نسبت به روز شنبه با بهای ۲۵۲۵ و ۳۱۸۰ تومان در بازار فروخته شدند، درهم امارات نیز با رشد ۷ تومانی در روز یکشنبه با قیمت ۵۵۴ تومان معامله شد.
برپایه این گزارش در روز چهارشنبه دلار به عقب نشینی پرداخت و تا سطح ۲۰۹۳ تومان پایین آمد که سبب افت یورو تا ۲۶۱۵ تومان و پوند تا ۳۳۰۰ تومان شد، درهم امارات در این روز با بهای ۵۷۲ تومان معامله شد.
گفتنی است این روزها بازار شدیدا” پر التهاب و حساس شده است، بطوریکه در سایه سکوت مسئولین بانک مرکزی، با کوچکترین اظهارات هر فرد حقیقی و مسئول، واکنش نشان داده، و بازار را وادار به انفعال می کنند.
این در شرایطی است که فعالان اقتصادی شرایط موجود را به ضرر خود می دانند و این وضعیت را که دلار با ثبات نسبی مواجه نیست را برای خود مهلک می دانند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.