نوشاد عالمیان: فکر نمی‌کردم به فرانزیسکو ببازم/ از عملکردم بسیار راضی‌ام

۱۹م آذر ،

forootan . (37 of 38).jpg

پینگ‌پنگ باز المپیکی ایران با اظهار رضایت از عملکرد خود در فینال تورهای پینگ‌پنگ جهان در چین تاکید کرد که حضورش بین ۴۰ پینگ‌پنگ‌باز برتر جهان سبب شده اعتماد به نفسش بالاتر برود و با توجه به پایان کارش در رده زیر ۲۱ سال می‌خواهد در بزرگسالان هم بدرخشد.

نوشاد عالمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ عملکردش در فینال تورهای جهان اظهار کرد: مسابقه‌ها از سطح بسیار بالایی برخوردار بود و تمام ورزشکاران بسیار خوب بودند. من هم توانستم خوب بازی کنم و در رده زیر ۲۱ سال نایب قهرمان شوم. هرچند مانند سایر مسابقه‌ها در آمادگی کامل قرار نداشتم.

وی در پاسخ به این پرسش که «چرا آماده نبودید؟»، گفت: یک ورزشکار نمی‌تواند در تمام مسابقه‌ها آمادگی کامل داشته باشد، بلکه ممکن است در یک سال در سه چهار مسابقه در اوج باشد. من در این رقابت‌ها آن طور که باید صددرصد آمادگی را نداشتم اما عملکردم هم خوب بود.

عالمیان دربارهٔ شکست مقابل حریف آلمانی در فینال گفت: فرانزیسکا سبک سختی داشت و شبیه تیمو بول بازی می‌کرد. من پیش از این در مسابقه‌های اوپن لهستان توانسته بودم دو پینگ‌پنگ باز آلمانی را شکست دهم اما این بازیکن بسیار خوب بود و حتی در رده بزرگسالان هم توانسته بود عملکرد عالی داشته باشد.

وی ادامه داد: من پینگ‌پنگ‌بازانی از چین تایپه و ژاپن را رقیبان سرسخت خود در این مسابقه‌ها می‌دانستم که پینگ‌پنگ‌باز ژاپنی در این دوره رتبه سوم را به خود اختصاص داد اما پینگ پنگ باز چین تایپه از دور رقابت‌ها حذف شد. فکر نمی‌کردم به فرانزیسکو آلمانی ببازم، به هر حال در بین ۱۰۰ پینگ‌پنگ‌باز اول جدول رده‌بندی بزرگسالان برد و باخت بسیار است و این گونه نیست که بتوان پیش‌بینی کرد چه اتفاقی می‌افتد.

پینگ‌پنگ باز المپیکی ایران افزود: از نتیجه‌ای که در این رقابت‌ها به دست آوردم بسیار راضی هستم، چون این مسابقه‌ها فینال بزرگ رده زیر ۲۱ سال بود و من هم برای اولین بار توانسته بودم به چنین مسابقه‌هایی برسم و حتی به مرحله فینال هم راه یافتم.

وی به ایسنا گفت: این مسابقه‌ها آخرین رقابت‌های من در رده سنی زیر ۲۱ سال بود و فکر می‌کنم از این رده توانستم به نحو احسن استفاده کنم. حالا هم رنکینگ ۴۰ جهان را در رده بزرگسالان دارم و اعتماد به نفسم هم بالا رفته است. بسیار انگیزه دارم که بتوانم در رده بزرگسالان هم خود را مطرح کنم.

عالمیان گفت: فکر می‌کنم فدراسیون باید تدبیری هم برای ادامه مسیر داشته باشد و با گذاشتن اردو، حریف تمرینی برای ما بیاورد و امکانات بیشتری را در اختیارمان بگذارد تا بتوانیم راحت‌تر تمرین کنیم. اگر بخواهیم در سطح جهان مطرح باشیم نیاز به امکانات جهانی هم داریم.

وی با بیان اینکه «شنیده‌ام در بعضی از پایگاه اینترنتی‌ها عنوان شده من مانند یک فوتبالیست خوب بازی می‌کنم و نیازی به اینکه کسی کنارم باشد ندارم»، گفت: چنین چیزی صحت ندارد، حضور مربی در کنار من بسیار مهم است و از وقتی آقای جعفرپور حدود یک سال است به تیم ملی آمده در عملکردم تاثیرگذار بوده است، حتی حضور آقای بابادی وند هم در این مسیر مهم بوده است. مربی برایم مهم است و این گونه نیست که فرقی نداشته باشد که مربی در کنارم باشد یا خیر.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.