نوشیدن آب سرد ناشتا و بعد از حمام ممنوع!

یک متخصص طب سنتی  در یزد با اشاره به ناسازگاری های غذایی توصیه کرد: از خوردن آب سرد بعد از حمام، خوردن آب سرد بعد از خوردن میوهای تر و خوردن آب سرد در حالت ناشتا بپرهیزید.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، مجید امتیازی اظهارداشت: طب سنتی ایران زمین به عنوان یک مکتب طبی پویا درای قدمتی چندین هزارساله در این سرزمین می باشد.
وی افزود: مهمترین ویژگی این میراث گرانبها اصول، دستورات، شیوه ها و توصیه های پیشگیری و روش های درمانی است که برگرفته از اصل عقلانیت متکی بر اخلاق و ادب است.
وکیلی عنوان داشت: برای اینکه انسان بدن سالمی داشته باشد نیاز به رعایت مسایلی است که بیشتر موارد آنها ساده و قابل انجام است و در نهایت نتایج بسیار خوبی را به همراه دارد. بنابراین لازم است که این موارد که متاسفانه در جامعه امروزی به دلیل نوع زندگی کمتر مورد توجه قرار گرفته است به زبانی ساده بیان شود تا اکثر افراد جامعه بتوانند آنها را به عنوان شیوه رفتاری صحیح در روش تغذیه روزانه خود و خانواده خویش به کار برند.
این متخصص طب سنتی ادامه داد: یکی از این موارد خوردن غذاهایی است که به اصطلاح طب سنتی ایران زمین با یکدیگر ناسازگاری دارند و عدم رعایت آنها در طولانی مدت می تواند منجر به بروز اختلالاتی در سیستم گوارشی و هضمی ما شود.
وی افزود: اکثر این ناسازگاری های غذایی که بیان می شود بر اساس اصول طب سنتی ایرانی و مزاج است. برخی از غذاها که با یکدیگر استفاده می شوند به دلیل مزاج یکسانی که دارند باعث تشدید اثر کیفیت خاصی در بدن شده که می تواند آن کیفیت تشدید شده منجر به بروز اختلالاتی گاها مهم و تاثیر گذار بر عملکرد کلی بدن شود.
امتیازی با اشاره به ناسازگاری های تغذیه ای عنوان کرد: خوردن ماهی تازه و شیر و تخم مرغ،  خوردن شیر و ترشی، پنیر با مربای کدو، خوردن پنیر با طالبی، خربزه یا هندوانه، انگور بعد از کله گوسفند، انار بعد از حلیم، سرکه بعد از حلیم، سرکه با ماش و عدس، سرکه بعد از برنج و ماست، شیر و مرغ، خربزه و عسل، خربزه و انبه، ماهی تازه و مرغ، شیر و خربزه، خیار و آش کشک و خوردن سیر و پیاز هر دو با هم از جمله ناسازگاری های غذایی است.
این متخصص طب سنتی ادامه داد: مصرف  باقلا و ماست، ماست و شیر و ماهی تازه و انجیر،  شیر و ماست با آش آلو، خوردن آب سرد بعد از خواب،  خوردن آب سرد بعد از حمام، خوردن آب سرد بعد از خوردن میوهای تر و  خوردن آب سرد در حالت ناشتا از دیگر این موارد است.
وی عنوان داشت: عدم رعایت موارد مذکور در طولانی مدت سلامت افراد و در نهایت سلامت کلی جامعه را تهدید کرده و باعث بروز برخی از بیماری هایی می شوند که علاوه بر اینکه ناتوانی هایی بسیار را برای فرد بیمار به همراه دارد، هزینه های درمانی سنگینی هم بر دوش جامعه دارد.

رئیس دانشکده طب سنتی اردکان یزد متذکرشد: رعایت این مسایل و آموزش آنها در خانواده به عنوان اولین مدرسه اجتماعی می تواند نقش مهمی در ارتقا سلامت آینده جامعه داشته باشد. به هر حال این مواردی است که سینه به سینه از حکما و دانشمندان بزرگ این سرزمین نقل شده است و نیز به دلیل اهمیتی که این موارد داشته است به صورت مبحث مهمی در کتب معالجات و کتب درمانی طب سنتی با تاکید فراوان ذکر شده است.


خبرگزاری آریا

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. رضا:

    دوستان شاید اکثر مطالب سایتها درست باشد توصیه خوردن اب ناشتا یا ۸لیوان اب درروز برای فصلها ومناطق مختلف کشور ومزاجهای مختلف وشرایط افراد مختلف است ولی چون همه افراد با یک نسخه پیچیده شده اند توصیه ها به نظر ضد نقیض میاد، بنده پنجاه سالمه گرم مزاج هستم ویادم نمیاد روزانه تونسته باشم یک لیوان اب بیشتر خورده باشم خصوصا درپاییز وزمستان وخدارو شکر مشکلی هم نداشته ام…
    لطفا سایتها اگر قصد خدمت دارند اطلاعات را به ریز تفکیک کنند که موجب سوء ظن نگردد.
    باتشکر.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.