نوشیدنی شربت انگور همراه با اسانس بهارنارنج

اگر به دنبال یک نوشیدنی گوارا و خنک هستید که علاوه بر از بین بردن عطش و حرارت درونی بدنتان، تنش‌ها و استرس‌های ناشی از کار روزانه را نیز از شما دور کند، پیشنهاد می‌کنیم از شربت انگور با اسانس بهارنارنج استفاده کنید.

عکس

ممتازنیوز : اگر به دنبال یک نوشیدنی گوارا و خنک هستید که علاوه بر از بین بردن عطش و حرارت درونی بدنتان، تنش‌ها و استرس‌های ناشی از کار روزانه را نیز از شما دور کند، پیشنهاد می‌کنیم از شربت انگور با اسانس بهارنارنج استفاده کنید. با کمک این شربت می‌توانید هیجان‌های درونی و سیستم عصبی خود را کنترل کنید و بعد از یک روز پرمشغله به آرامش برسید.

مواد لازم:
عرق بهارنارنج: نصف فنجان
آلو‌ورا: یک فنجان
انگور: نصف فنجان
آب انگور: نصف فنجان
یخ: به میزان لازم

روش تهیه:

آب انگور، انگور و یخ را درون مخلوط‌کن بریزید و آن را به مدت ۳۰ تا ۴۰ ثانیه میکس کنید. سپس مایه به دست آمده را درون یک لیوان بلوری یا شیشه‌ای بریزید و عرق بهارنارنج و آب آلوورا را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

نکته:

برای تهیه شربت انگور با اسانس بهارنارنج می‌توانید روش‌های دیگری را نیز تجربه کنید. به عنوان مثال می‌توانید به جای استفاده از عرق بهارنارنج از عرق شاه‌تره یا عرق نعناع استفاده کنید یا به جای استفاده از انگور و آب انگور سرخ از آب انگور سبز استفاده کنید.

با انگور خونسازی کنید

انگور یکی از بهترین میوه‌های تابستانی است که به خونسازی معروف است. به اعتقاد بسیاری از درمانگران طب سنتی افرادی که در طول روز یک فنجان انگور میل کنند می‌توانند از خواص خونسازی و تصفیه‌کنندگی انگور بهره ببرند. به شرط آنکه این افراد مبتلا به قندخون یا بیماری دیابت نباشند. از طرفی استفاده از انگور و آب طبیعی آن در این شربت می‌تواند به افزایش انرژی بدن کمک کند. بنابراین در شرایطی که فردی دچار افت فشار، ضعف یا بی‌حالی می‌شود، می‌توان از این شربت طبیعی به او داد و به بهبود شرایط جسمانی او کمک کرد.

بهارنارنج، دیازپامی طبیعی

یکی از وی‍ژگی‌های شربت انگور و بهارنارنج آن است که می‌تواند به عنوان یک آرامش‌بخش طبیعی، تنش‌ها و استرس‌های ناشی از کار روزانه را به حداقل ممکن برساند. به اعتقاد بسیاری از درمانگران طب سنتی نوشیدن عرق بهارنارنج یا استفاده از شربتی که حاوی این عرق گیاهی باشد، می‌تواند تاثیر زیادی در کنترل فشار خون، نبض و از بین رفتن استرس و اضطراب ناشی از کار یا پیشامدهای ناگهانی زندگی روزمره باشد.

رفع بی‌خوابی با نوشیدنی گیاهی

افرادی که دچار بی‌خوابی هستند و ساعت خواب آنها به هم ریخته، می‌توانند با نوشیدن شربت انگور و بهارنارنج نیم ساعت پیش از خواب به تنظیم ساعت خواب خود کمک کنند. برای افزایش میزان اثرپذیری این شربت بر ساعت خواب، می‌توانید، از میزان آب آلوورا کم کرده و بر میزان عرق بهارنارنج اضافه کنید. به این ترتیب می‌توانید از خواص این عرق گیاهی از قبیل آرامش‌بخشی، تقویت قلب، ریلکسی، تنظیم ساعت خواب و درمان افسردگی بهره ببرید.

تقویت معده با آلوورا

بسیاری از درمانگران طب سنتی و مکمل در سراسر جهان بر این باورند که مصرف میوه و ژل آلوورا می‌تواند تاثیر زیادی در کنترل بیماری‌های معده داشته باشد. از دیدگاه این گروه مصرف روزانه از این گیاه می‌تواند به درمان التها‌ب و زخم معده کمک کند. از این رو افرادی که مبتلا به بیماری‌های معده هستند می‌توانند با گنجاندن شربت انگور و بهارنارنج به سبد غذایی خود از خواص مواد مغذی و مفید موجود در آن بهره ببرند. به این ترتیب با نوشیدن روزانه یک تا ۲ لیوان از این شربت می‌توانید به طور همزمان از خواص عرق بهارنارنج و آلو‌ورا در بهبود اختلال‌های دستگاه گوارش به وی‍ژه معده بهره‌مند شوید.

پاکسازی بدن با آب انگور

از آنجا که انگور و آب آن در گروه خوراکی‌های مدر قرار می‌گیرد، می‌تواند تاثیر قابل توجهی در پاکسازی اندام‌های درونی به وی‍ژه دستگاه گوارش و روده‌ها داشته باشد. در حقیقت انگور موجود در این شربت می‌تواند بهترین وسیله برای پاکسازی و دفع سموم موجود در معده و روده‌ها باشد. برای تقویت این حالت می‌توانید بعد از تهیه شربت انگور و بهارنارنج مقداری از پوره میوه انگور را درون لیوان بلوری بریزید و به این ترتیب به افزایش خاصیت پاکسازی این شربت کمک کنید.

این شربت را با چی بخوریم؟

یکی از بهترین خوراکی‌هایی که می‌توانید با این شربت گیاهی سرو کنید، مخلوطی از سالاد میوه است که در آن از دانه‌های انگور سبز و انگور قرمز استفاده شده باشد. می‌توانید برای تهیه این سالاد از میوه آلوورا یا کمپوت آن نیز استفاده کنید و شربت‌تان را به همراه این سالاد که در آن قطعات کوچک بیسکویت سبوس‌دار نیز وجود دارد سرو کنید.

طبقه بندی: نوشیدنی, هنر اشپزی   |   تعداد بازدید: ۱۰۰ نفر   |   تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ مهر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , انگور, بهارنارنج, روش تهیه, شربت, شربت انگور با اسانس بهارنارنج, شربت انگور همراه با اسانس بهارنارنج, نوشیدنی, نوشیدنی شربت انگور


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.