نوکیا و عرضه لومیاهای تازه

سهشنبه ۹ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است موبنا- شرکت نوکیا پس از مدت وقت طولانی بالاخره دو گوشی Lumia 920 و Lumia 820 را معرفی نمود.

در حالی که پیش بینی شده بود نوکیا ممکن است تا پیش از پایان سال جاری میلادی نتواند گوشی های Lumia 920 و Lumia 820 را برای عرضه جهانی آماده کند و سببات نگرانی بسیاری از سرمایه گذاران را فراهم نموده بود، روز گذشته طی مراسمی این دو گوشی را عرضه نمود.

Lumia 920 و Lumia 820 اولین گوشی های مبتنی بر ویندوز فون هشت iبه شمار می روند که برای عرضه iبه بازار جهانی آماده شده اند.

گفته می گردد این گوشی ها در طول هفته جاری در فروشگاه های مختلف در اختیار کاربران قرار می گیرند.

بر اساس این گزارش تفسیری، کشورهای فرانسه و انگلیس اولین میزبان گوشی های Lumia 920 و Lumia 820 نوکیا iبه شمار می روند. این دستگاه ها ماه آینده در بازار روسیه، آلمان و سایر بازارهای منتخب عرضه خواهند شد.

لومیا ۹۲۰ در آلمان با قیمت ۸۳۵ دلار و در ایتالیا با قیمت ۷۷۱ دلار عرض خواهد شد. مدل لومیا ۸۲۰ نیز با قیمت ۶۴۳ دلاری وارد بازار اروپا می گردد.

Lumia 920 حاوی صفحه نمایش منحنی ۴٫۵ اینچی با وضوح ۱۲۸۰×۷۲۰ است که iبه فناوری تازه PureMotionHD+ نیز مجهز شده است. پنل LCD iبه کار رفته در این گوشی، طبق ادعای نوکیا ۲۵ درصد روشن‌تر از پنل های LCD دیگر موجود در بازار است. این صفحه نمایش از فناوری Super Sensitive Touch هم iبهره می برد که iبه کاربران امکان می‌دهد بتوانند از گوشی خود حتی با دستکش نیز استفاده نمایند. همچنین این صفحه نمایش قادر است ۱۶ میلیون رنگ را نمایش دهد.

Lumia 920 از پردازنده دو هسته ای ۱٫۵ گیگاهرتزی Snapdragon S4 Krait و پردازشگر گرافیکی Adreno 225 iبهره می برد و حاوی یک گیگابایت حافظه RAM است. حافظه داخلی این گوشی نیز ۳۲ گیگابایت است.

سیستم عامل این گوشی ن ویندوزفون هشت است و اولین عضو خانواده لومیا iبه شمار می رود که از فناوری PureView در دوربین خود iبهره می‌برد. درست است که سنسور دوربین این گوشی همانند گوشی ۸۰۸، ۴۱ مگاپیکسلی نبوده و تنها ۸ مگاپیکسل است ولی طبق ادعای شرکت نوکیا، این سنسور بسیار iبهتر و iبهینه تر از سنسورهای ۸ مگاپیکسلی موجود روی گوشی‌های دیگر است. iبه علاوه این دوربین iبه فلاش LED نیز مجهز بوده و می‌تواند با کیفیت Full HD 1080 فیلم‌برداری کند.

باتری موجود روی این گوشی باتری دو هزار میلی آمپری از نوع لیتیوم یونی است که iبه راحتی بیش از ۱۵ ساعت مکالمه را پشتیبانی می‌کند.

یکی از iبهترین قابلیت های این گوشی، کیت داخلی شارژ بی سیم است. این گوشی حاوی استاندارد Qi بوده و با لوازم جانبی که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند، سازگار است.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.