نویسنده‌ ایرانی در جمع بزرگان ادبیات جهان

قانون- یک نویسنده از ایران همراه با نویسندگان نام‌آشنای جهانی چون هرتا مولر، ایزابل آلنده و اریک امانوئل اشمیت به فستیوال بین‌المللی ادبیات برلین دعوت شد.

به گزارش ایسنا، فستیوال ادبی برلین در دوازدهمین دوره‌ی برگزاری خود از نویسندگانی از سراسر جهان دعوت کرده است.

این فستیوال از چهارم سپتامبر کار خود را آغاز می‌کند و تا شانزدهم همان ماه ادامه خواهد داشت. تمرکز امسال این رویداد فرهنگی بر روی وضعیت کنونی اروپاست.

در این فستیوال قرار است از ترجمه‌ی آلمانی «تهران شهر بی آسمان» امیرحسین چهلتن رونمایی شود، که پیش‌تر نیز دو دوره میهمان این فستیوال بوده است.

از رویدادهای ویژه‌ی فستیوال امسال، برنامه‌ی بین‌المللی ادبیات کودک و نوجوان است که نویسندگان و تصویرگرانی را از کشورهای مختلف جهان دور هم گرد آورده است.

از نویسندگان دیگری که در این فستیوال بین‌المللی شعر و نثر حضور خواهند داشت، به ها جین، چاد هارباچ، پیتر ناداس، کیونگ ـ سوک شین، جان گرین و جان تلر می‌توان اشاره کرد.

بنا بر اعلام سایت رسمی این فستیوال، نمایش تئاترهای موزیکال اقتباسی، جلسه‌های کتاب‌خوانی و شعرخوانی، نشست‌های نقد ادبی و جلسه‌های سخنرانی نویسندگان و روزنامه‌نگاران از برنامه‌های ویژه‌ای هستند که در این فستیوال بین‌المللی ترتیب داده شده‌اند.

در دوازدهمین دوره‌ی فستیوال برلین همچنین سخنرانی‌هایی تخصصی با موضوع «هرمان هسه» و «ویلیام بلیک» ارائه خواهد شد.


پایگاه خبری رسانه قانون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.