نویسنده کتاب سال ایران از خاندان صدر می‌گوید

۲۳ام بهمن ،

نشست معرفی کتاب «فرزندان پیامبر در دوره معاصر: مطالعه موردی حوزه نجف» نوشته رافائل مائوریللو که در سال جاری جایزه کتاب سال ایران را از آن خود کرد، با حضور نویسنده این کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این کتاب در اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی در رم به زبان انگلیسی انتشار یافته است و نقش فرزندان پیامبر (سادات) را در تاریخ معاصر و تمدن اسلامی بررسی می‌کند.

رافائل مائوریللو که برای حضور در جایزه کتاب سال ایران، به تهران سفر کرده است، چهارشنبه، ۲۶ بهمن‌ماه با حضور در موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر دربارهٔ این کتاب و پژوهش‌هایش دربارهٔ خاندان صدر، و سایر تحقیقاتش دربارهٔ سادات و فرزندان پیامبر سخن خواهد گفت.

وی در این کتاب، علاوه بر خاندان صدر، خانواده‌های حکیم، خویی و بحرالعلوم را نیز مورد مطالعه قرار داده است.

نویسنده این کتاب، سادات نجف را صاحبان نقش‌های بزرگ در تاریخ اسلام می‌داند و برای مثال از آیت الله ابوالقاسم خویی، آیت الله محمدباقر صدر، محمدباقر حکیم، آیت الله علی سیستانی، عمار الحکیم و مقتدی صدر در عراق؛ آیت الله روح الله خمینی، آیت الله علی خامنه‌ای، و محمد خاتمی در ایران؛ امام موسی صدر، محمدحسین فضل الله، و حسن نصرالله در لبنان؛ محمدعلی شیرازی، صادق شیرازی، محمدتقی مدرسی و هادی مدرسی در خلیج فارس؛ و محمد بحرالعلوم، مجید خویی، فاضل میلانی در غرب نام می‌برد.

وی با استناد به منابع دست اول فارسی و عربی و مصاحبه‌هایی که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ میلادی با اعضای خاندان‌های بحرالعلوم، حکیم، خویی، صدر، و اطرافیان آن‌ها انجام داده است، دربارهٔ دوره‌ای سخن گفته که به انقلاب اسلامی ایران (۱۳۵۷/۱۹۷۹) انجامیده و تا روزگار ما ادامه یافته است.

در این کتاب چهار بخشی، افزون بر مقدمه، از فضای سیاسی و اجتماعی امروز عراق از نگاه تاریخی، تاریخ خانواده‌های سادات، زنان سیده و نیز تعامل سادات با مقوله جهانی شدن سخن به میان آمده است.

این کتاب را انتشار یافتنات فابریزیو سرا ادیتوره با همکاری دانشکده شرق‌شناسی دانشگاه رم در ۱۹۶ صفحه منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، مائوریللو، دانش‌آموخته دانشگاه رم در رشته تمدن اسلامی، تاریخ و زبان‌شناسی است و کتاب دیگری نیز دربارهٔ خاندان صدر با عنوان شیوه‌های ازدواج در خاندان پیامبر، نوشته است که به‌زودی منتشر خواهد شد.

این نشست چهارشنبه (۲۶ بهمن ماه ) از ساعت ۱۶، در موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.