نو آوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل در جذب دانشجو

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا-رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل با اشاره به مولفه های تاثیر گذار درجذب دانشجو، از افزایش ۱۰۰ درصدی جذب دانشجو در سال تحصیلی جاری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد رضا نورا به برخی مولفه های موثر در افزایش پذیرش دانشجو اشاره کرد و افزود: حدود ۲ سال در زمینه رشته گرایش های مورد نیاز این منطقه بررسی های لازم انجام شد تا در نهایت گرایش های مورد اقبال دانشجویان، شناسایی شود.
وی با بیان این که از جمله موارد تاثیر گذار در جذب دانشجو میزان شهریه است،‌ افزود: تامین شهریه ها نیز یکی دیگر از مسائلی است که در جذب دانشجو بسیار موثر است، به عنوان مثال با پیگیری های مسئولان این واحد موفق شدیم، تمامی تسهیلات دانشجویی وزارت علوم را جذب کنیم تا از طریق اعطای وام شهریه رغبت بیشتری در میان دانشجویان برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ آزاد ایجاد کنیم.
نورا همچنین همکاری کارکنان این واحد برای جذب دانشجو را بسیار موثر دانست و افزود: تمامی همکاران این واحد مانند یک روابط عمومی در معرفی واحد، تسهیلات و رشته های جدید آن در سطح منطقه فعالیت می کنندکه این موضوع نیز جذب دانشجو بسیار تاثیر گذار بوده است.
رییس واحد زابل از طراحی برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای این واحد دانشگاهی خبر داد و افزود: با آغاز طرح جامع آموزش عالی از سال قبل، تمامی آمارها و اطلاعات منطقه ۱۴  جمع آوری و مورد بررسی قرار داده شده است و در نهایت با غربالگری از وضعیت قبل برنامه های مختلفی طراحی کرده ایم.
وی با بیان این که در صدد ایجاد رشته های مکمل در واحدهای همجوار هستیم، افزود: تربیت نیروی انسانی متخصص نیز یکی دیگر از مواردی است که در جذب دانشجو تاثیر گذار است.
رییس واحد زابل با اشاره به افزایش رشد جذب دانشجو از ۲۵ درصد در سال قبل به ۱۰۰ درصد در سال جاری گفت: به گونه ای که  تعداد دانشجویان این واحد از ۲۷۰۰ نفر در سال قبل به ۳۸۰۰ نفر در سال جاری افزایش یافته است. 


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.