نپال گرفتار در بحران اقتصادی و سیاسی

۲۲ آبان ،

reuters4-6.JPG

بحران سیاسی در ماه‌های اخیر در نپال سبب شده است تا این کشور به سوی یک بحران اقتصادی حرکت کند؛ بحرانی که می‌تواند به بیکار شدن بیش از ۵۰۰ هزار کارمند دولتی بینجامد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، از ماه ژوئن تاکنون عرصه سیاسی نپال شاهد فعالیت کامل دولت و پارلمان نبوده است و گفته می‌شود این کشور با بودجه شرایط اضطراری که ۱۵ نوامبر همه می‌شود به کار خود ادامه می‌دهد.

دولتی که مسئولیت امور را در نپال برعهده گرفته است اعلام کرده که از ۱۵ نوامبر به بعد بودجه‌ای برای پرداخت حقوق معلمان، سربازان، نیروهای پلیس و پرستاران در اختیار ندارد.

یک تحلیل‌گر آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفت: بودجه نقشی حیاتی را در زندگی صدها هزار کارمند دولتی ایفا می‌کند. در حال حاضر پرداخت حقوق بازنشستگان با مشکل مواجه شده و انجام پروژه‌های توسعه‌ای در نپال متوقف شده است.

نپال از وقت پایان جنگ داخلی در این کشور در سال ۲۰۰۶ دچار تنش‌ها و ناآرامی‌های سیاسی بسیاری بوده است. ۲۰ نوامبر ششمین سالگرد برقراری صلح در این کشور است. ناآرامی‌های جنگ داخلی در نپال به کشته شدن بیش از ۱۶ هزار تن منجر شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.