نپرداختن به تسلیحات اتمی اسرائیل ناامیدکننده و مرموز است

به گزارش خبرگزاری مهر، “پاتریک پکستون” امروز در مقاله ای که از سوی واشنگتن پست منتشر شده، نپرداختن به موضوع زرادخانه اتمی رژیم صهیونیستی را امری ناامید کننده و مبهم خواند.

وی در ادامه این سوال را مطرح کرد که چرا رسانه ها تمام پوشش خبری و عناوین خود را به برنامه هسته ای ایران اختصاص می دهند اما در آنها نمی توان حتی یک مطلب درباره توانمندی تسلیحات هسته ای اسرائیل پیدا کرد؟

پکستون تاکید کرد: بسیاری از تحلیلگران هسته ای به کمبود گزارشهای خبری درباره فعالیتهای اتمی اسرائیل اذعان دارند. دلیل این موضوع هم عدم پذیرش دستیابی به تسلیحات اتمی از سوی اسرائیل است که آمریکا نیز از اذعان به آن خودداری می کند.

وی در ادامه فشار روسای جمهوری آمریکا به جز در دوران “جان اف کندی” بر رژیم صهیونیستی در زمینه منع دستیابی به تسلیحات اتمی را ناکافی خواند و افزود: با توجه به اینکه اسرائیل معاهده ان پی تی را به امضا نرسانده مسئولیتی هم در قبال بازدید بازرسان آژانس از تاسیسات هسته ای اش از جمله دیمونا ندارد.

جرج برکوویچ از کارشناسان امور هسته ای موسسه کارنگی عدم اعتراف رسمی اسرائیل به داشتن تسلیحات هسته ای را به نفع واشنگتن و تل آویو دانست و تاکید کرد: در این صورت شاید شاهد این بودیم که اسرائیل همچون کره شمالی برای دستیابی به هر مسئله ای رو به تهدید هسته ای بیاورد. همچنین در صورت اعتراف رسمی اسرائیل به داشتن تسلحیات اتمی، فشار اعراب درباره دستیابی به آن افزایش می یابد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.