نکاتی در خصوص نگهداری مواد لبنی / نگهداری ماست پاستوریزه تا ۱۵ روز بلامانع است

۱۲ام بهمن ،

نکاتی در خصوص نگهداری مواد لبنی / نگهداری ماست پاستوریزه تا ۱۵ روز بلامانع است

نکاتی در خصوص نگهداری مواد لبنی / نگهداری ماست پاستوریزه تا 15 روز بلامانع است

کارشناس مواد آشامیدنی و  بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد پیشنهاد کرد: ماست پاستوریزه در دمای ۵ تا ۷ درجه در یخچال نگهداری شود. ماست را می توان تا ۱۵ روز داخل یخچال نگهداری نمود.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، رضا مورکیان در مورد نگهداری مواد لبنی اظهار کرد: شیر پاستوریزه به سبب حمل و نقل ممکن است در مغازه ها ممکن است در شرایط مناسبی نگهداری نشود، دو تا سه روز باید نگهداری شود و این در حالی است که اگر شیر پاستوریزه بلافاصله داخل یخچال قرار گیرد تا یک هفته می توان نگهداری نمود.

وی ادامه داد: پنیر پاستوریزه نیز الزاما باید داخل یخچال نگهداری شود. همان گونه که روی بسته پنیر هم ذکر شده به مدت ۵ تا ۶ ماه می توان در یخچال نگهداری کرد. پنیرهای پاستوریزه که رسیده باشد به شرط اینکه آلودگی نداشته باشد، تا یک سال می توان داخل یخچال نگهداری کرد.

این کارشناس بیان کرد: با توجه به اینکه میزان ماندگاری‌ کشک روی آن نوشته شده، به مدت ۶ ماه تا یک سال نگهداری شود و تا زمانی که درب آن باز نشده باشد و در معرض آفتاب قرار نگیرد می توان خارج از یخچال نگهداری نمود ولی در صورتی که درب آن باز شود، داخل یخچال به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت می توان نگهداشت.

مورکیان پیشنهاد کرد: ماست پاستوریزه در دمای ۵ تا ۷ درجه در یخچال نگهداری شود. ماست را می توان تا ۱۵ روز داخل یخچال نگهداری نمود و اگر خارج از یخچال باشد ترش می گردد.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.