نکاتی که اگر بدانیم مطمئن تر سفر می کنیم

۱فروردین ۱۳،

78-37.jpg

تدابیر لازم اندیشیده شده برای راحتی و ایمن تر بودن سفرهای زمینی مسافران با وسایل نقلیه شخصی و عمومی در حال اجراست تا مسافران از پایان سفر راحت خود مطمئن شوند.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در طرح نوروزی جابجایی مسافران برای سال ۹۲ ، ایمنی و حفظ جان مسافران از اولویت های سازمان راه داری و حمل و نقل جاده ای کشور در همکاری با دیگر سازمان های مربوطه است.

برای نوروز ۹۲، ۵۰ میلیون جابجایی پیش بینی شده است که تا کنون نیز بیش از شش میلیون سفر انجام شده است.

برای سرویس دادن به مسافران نوروزی که می خواهند از طریق راه های زمینی سفر کنند، تعداد ۱۸ هزار و ۲۰۰ اتوبوس، ۳۳هزار مینی‌بوس و ۳۴ هزار سواری برون‌شهری خدمات‌رسانی می‌کنند.

بیش از ۸۰ درصد ترددها از ۳۰ هزار کیلومتر راه اصلی و شریانی در کشور صورت می‌گیرد، که نیاز به نظارت بر ترددها را می طلبد. در این راستا راهداران و گشت های راهداری باید به وظایف خود عمل کنند.

برای طرح نوروزی ۹۲، ۱۴۰۰ اکیپ راهداری آماده خدمات رسانی به مسافران است. در این طرح همچنین ۱۱ هزار و ۵۰۰ راهدار در راهدارخانه ها و در ۲۰۰۰ گشت راهداری حضور دارند.

اما در حال حاضر با توجه به گذشتن از زمان بارش‌های سنگین برف و باران سفرهای ایمن تری نسبت به فصل زمستان می توان پیش بینی کرد.

همچنین ، در حال حاضر در ۵۸ گردنه صعب‌العبور کشور، سامانه برخط هواشناسی جاده‌ای نصب شده است.این سامانه می‌تواند پیش بینی لازم شرایط آب و هوایی سه روز آینده و اطلاعات لازم را در اختیار سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای قرار بدهد و از آن طریق این اطلاعات در اختیار کاربران و استفاده‌کنندگان از راه‌ها قرار گیرد.

یکی از خدماتی که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در طول راه ها برای مسافران و البته با مشارکت بخش خصوصی در نظر گرفته است مجتمع های خدماتی – رفاهی است که نظارت بر این مجمتع‌ها در طول این ایام طرح نوروزی انجام خواهد شد.۴۴۰ مجتمع خدماتی – رفاهی در طول این ایام آماده خدمت به مردم می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.