نکات ایمنی برای جلوگیری از مسمومیت با مونواکسید کربن و آتش‌سوزی در تکایا

۰۲م آذر ،

298-12.jpg

رییس اورژانس کشور، مجموعه نکات ایمنی را جهت جلوگیری از مسمومیت با مونواکسید کربن و آتش سوزی در تکایا تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا معصومی اظهار کرد: مکش نامناسب یا عدم مکش لوله‌های بخاری گازی یا نفتی، سوختن ناقص نفت بخاری، بد کار کردن شومینه گازی یا سوختن ناقص شومینه‌هایی که سوخت آنها چوب است و سوختن ناقص زغال (در منقل‌هایی که برای کرسی استفاده می‌شود) از دلایل عمده مسمومیت با گاز مونواکسید کربن دراین ایام گزارش شده است.

وی با بیان این که پیشگیری از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن امری ضروری است، گفت: در این راستا استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، اطمینان از مکش کامل و مناسب لوله‌های بخاری‌ها، بازبینی صحت کار وسایل گرمایشی و باز بودن مسیر دودکش پیشنهاد می‌شود.

دکتر معصومی به نشانه‌های مسمومیت با گاز مونواکسید کربن اشاره کرد و افزود: سردرد، سرگیجه، استفراغ، کاهش سطح هوشیاری و نهایتا اغما و مرگ از نشانه‌های مسمومیت با این گاز است.

رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اورژانس کشور پیشنهاد کرد: در صورت ملاحظه مواردی دال بر گاز گرفتگی، اولین و مهم‌ترین اقدام برای نجات فرد مسموم، رساندن اکسیژن (هوای تازه) به وی است، به همین سبب به محض ملاحظه فردی که دچار گازگرفتگی شده، باید پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه سریعا وارد اتاق شود. منبع نشت گاز را شناسایی و قطع کنید و سریعا با اورژانس۱۱۵ تماس بگیرید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.