نکات تغذیه ای برای همه به ویژه دیابتی ها

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،
ممتاز نیوز :خواندن این مطلب  برای همه اشخاص به ویژه دیابتی ها بسیار مفید است…کارشناسان تغذیه می گویند: همه اشخاص، به ویژه بیماران مبتلا به دیابت باید از دریافت رژیم‌ های پرکالری، پرچربی و کربوهیدرات ها بپرهیزند و انواع  میوه و سبزی های تازه و آب فراوان در برنامه روزانه خود بگنجانند.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از البرز ؛ به اعتقاد کارشناسان، بیماران دیابتی برای کنترل قند خون و رساندن آن به حد طبیعی، حفظ وزن ایده آل و پیشگیری از عوارض بیماری، باید از برنامه غذایی خاصی پیروی نمایند.آنان تاکید دارند: ماهی بهترین غذا برای همه اشخاص، به ویژه اشخاص مبتلا به دیابت است و مصرف منظم آن (۲ بار در هفته)، عوارض و مشکلات ناشی از این بیماری را کاهش می دهد.

همچنین متخصصان در خصوص مصرف مواد لبنی پرچرب، شیرینی‌ ها، آبمیوه‌ های صنعتی و نوشابه‌ های گازدار اخطار می دهند و می گویند: مصرف کربوهیدرات ها در بیماران دیابتی، باید بسیار محدود شود و به کمترین حد برسد. همچنین بهتر است از قندها و شیرینی‌ های طبیعی و رژیمی استفاده شود.متخصصان می افزایند: کم تحرکی، چاقی،‌ اضطراب، فشار خون بالا و رژیم و برنامه های غذایی نادرست، جزو عوامل خطرساز بیماری دیابت است.

آنان به همه اشخاص به ویژه دیابتی ها پیشنهاد می نمایند: ورزش منظم و روزانه، برنامه غذایی سرشار از فیبـر، مصرف انواع سبزی و میوه‌ های تازه، و پیروی از برنامه غذایی صحیح برای همه اشخاص، به ویژه دیابتی ها، بسیار مفید است.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.